Jump to content
Annons

Konstigt problem


Jackbob (oregistrerad)

Recommended Posts

Jackbob (oregistrerad)

När jag spelar in så tas allt som "låter" i datorn med i inspelingen. T ex så har jag trummor uppspelande i hörlurarna för att kunna hålla takten, men dessa trummor tas med i inspelningsspåret. Det hände aldrig förut. Har jag måhända råkat komma åt något alternativ som gör att allt som låter tas in i inspelningen?

Jag är lite nybörjare så att säga, så hjälp uppskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jackbob (oregistrerad)

Tackar, ska kolla upp det.

EDIT: Det var ingen 'What You Hear'-funktion inställd men likväl andra konstiga inställningar. Det är fixat nu iaf. Tack så mycket.

Redigerat av Jackbob
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, ska kolla upp det.

EDIT: Det var ingen 'What You Hear'-funktion inställd men likväl andra konstiga inställningar. Det är fixat nu iaf. Tack så mycket.

Jag har samma problem som du men har inte hittat nån lösning än... 🙂 Vad var det för andra konstiga inställningar som du hittade och som gjorde att det löste sig för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Don Diego (oregistrerad)
Tackar, ska kolla upp det.

EDIT: Det var ingen 'What You Hear'-funktion inställd men likväl andra konstiga inställningar. Det är fixat nu iaf. Tack så mycket.

Jag har samma problem som du men har inte hittat nån lösning än... 🙂 Vad var det för andra konstiga inställningar som du hittade och som gjorde att det löste sig för dig?

Hej!

Nu vet jag inte vad du har för ljudkort eller så..

Men ett tips är att öppna din volymkontroll(längst ner till höger) och klicka på:

Alternativ>Egenskaper>inspelning(bocka i rutan)>ok Sedan väljer du bara den kanal som din mikrofon är kopplad till och "mutar" dem andra. på så sätt väljer du vilka kanaler som ska spelas in.

Hoppas jag har förklarat så man fattar 😄

Redigerat av Don Diego
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...