Jump to content
Annons

Påsk avatarer...?


Egghuvud

Recommended Posts

Skall bli spännande att se om någon kommer att ägga upp sin avatar inför påsken. När det drar ihop sig till jul så har ju var och varannan en tomteluva på skallen. Blir det fjädrar eller ägg?

Själv är jag ju redan förberedd för årets högtid. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Magdalena Ribbing, vett & Etikett-guru, skriver i sin bok "rätt avatar" följande:

Med tanke på alla de olika forum som finns på Internet, med dess saliga blandning av användare, kan det vara svårt att ta sig en avatar som är rätt. På internet är din avatar din klädedräkt, och vem vill komma helt fel klädd till ett möte eller fest?

 

Mitt förslag till alla er osäkra ute på nätet är att en tomteluva aldrig är fel. Såväl till fest som till vardags är luvan ett plagg som aldrig skämmer en avatar. Lunarstorm eller Kaprofagforum, (bajsätare) luvan passar in.

Ja det var ett utdrag ur boken "Rätt avatar" det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

🙂 Det har således inget med avatarbytelättja att göra. Har hört att det är en slags sjukdom som börjar med att man tror sig välja en cool och represenativ bild av sig själv, men att detta egentligen bara är en missuppfattning, ett djävulens bländverk om man så vill och därefter drabbas man av osäkerhet tvivel gnager en och man börjar älta det med sig själv... varför valde jag denna?

Nästa steg blir att man sätter på ett attribut, t e x en tomteluva och tror att man på så sätt hottat upp sig själv, men det är baraytterligare en del av sjukdomsbilden.

Efter att man väl har fastnat är det svårt att ta sig ur....

Roffe. är det säkert att du inte vill ha en liten kylling istället?

Overkill: nu snackar vi allvar. Det är precis så här det skall se ut. 😛

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...