Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halvgriniga inlÀgg, snappy comeback svar och halvtrÄkiga trÄdar.

Tycker de har gÄtt lite utför pÄ forumet... ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Forumet har vÀxt. Jag kanske inte har samma koll som du men jag tycker att det verkar vara mer av allt; bÄde mer bra saker och mer dÄliga. Fel?

/Fredrika

Postat

Ska inte den hĂ€r trĂ„den ligga under "om sajten" istĂ€llet för under "allmĂ€nt" (Ă€nnu ett grinigt inlĂ€gg 🙂 )

Mvh / djonas

Postat

det Àr vÀldigt mÄnga medlemmar och det blir svÄrare att hÀnga med i alla diskussioner, samtidigt som Ätminstone jag tycker att det varit en "rush" av basicfrÄgorna(vad ska jag vÀlja) igen.

jag tror att det medför att vissa veteraner ligger lÄgt och inte mÀrks, vilket i sin tur medför att forumet kÀnns mer anonymt.

men det Àr iallafall ett bra forum.

Postat
Forumet har vÀxt. Jag kanske inte har samma koll som du men jag tycker att det verkar vara mer av allt; bÄde mer bra saker och mer dÄliga. Fel?

/Fredrika

Skulle ju inte vilja sÀga att jag har ultra-koll direkt, och de borde nog legat pÄ "Om sajten" sorry. kan vÀl va att jag redan plöjt igenom liknande trÄdar av de flesta som kommer upp.

Skulle nog dock vilja vÀdra att "Hur ska jag bygga upp en lÄt" frÄgor och "vilken hÄrdvara ska ja tjacka" hör bland de mindre intressanta trÄdarna för min del.

hur man bygga upp lĂ„tar kan man ju inte domdera över pĂ„ andra, de mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ hitta sin stajl sjĂ€lv Ă„ inte vara en produkt av vad andra tycker (förutom om man enbart gör musik för andras del) Och hĂ„rdvarutester görs det till evinnerliga mĂ€ngder i webzines och online musiksidor... Catch 22, nu grinar jag 😉 dĂ€mn

Postat

Tycker de har gÄtt lite utför pÄ forumet...  ere bara jag som tycker?

Äh, skitsnack

Den hĂ€r trĂ„den gör vĂ€l knappast forumet bĂ€ttre? 😉

Postat

oki..de dÀr hur man bygger upp en lÄt kan ja nog hÄlla me om...men ente hÄrdvaru grejorna.... alla dom dÀr testerna du pratar om Àr mÄnga gÄnger inte rÀtt visande... dÄ Àr det bÀttre Ä frÄga hÀr och fÄ höra flera Äsikter och tips....

Ha de...//Björkman 😉

Postat

Äh, skitsnack

Snappy ccomeback...

Postat

Ju lĂ€ngre man Ă€r hĂ€r desto fler upprepade frĂ„gor upplever man. För att skapa omvĂ€xling vĂ€xer det dĂ„ fram andra attityder och atmosfĂ€rer, tror jag. DĂ€ribland snappy comebacks. Personligen tycker jag off-topic trĂ„darna Ă€r roligast nuförtiden. 😉

Postat
För att skapa omvĂ€xling vĂ€xer det dĂ„ fram andra attityder och atmosfĂ€rer, tror jag. DĂ€ribland snappy comebacks. Personligen tycker jag off-topic trĂ„darna Ă€r roligast nuförtiden. 😉

amen.

Postat

Äh, skitsnack

Snappy ccomeback...

Vad Àr "Snappy ccomeback"?

PĂ„stĂ„r du att den hĂ€r trĂ„den gör forumet bĂ€ttre? 😉

Inse att allting förÀndras, inget Àr för evigt.

Postat

Äh, skitsnack

Snappy ccomeback...

PĂ„stĂ„r du att den hĂ€r trĂ„den gör forumet bĂ€ttre? 😉

Klart att den kan göra forumet bÀttre. Ingenting kan förbÀttras om inte kritik framförs, se bara pÄ varför vi har ett demoforum. Anledningen till att folk postar dÀr Àr vÀl huvudsakligen för att lÀra sig vad som kan förbÀttras. Det gÄr inte att förbÀttra nÄgot om man inte vet vad det Àr som Àr fel, eller hur? SÄ vad maxim har gjort hÀr Àr att belysa nÄgot som upplevs som ett problem, nÄgot som inte Àr bra. Vi kan antingen ta till oss och fundera över saken, eller helt enkelt grina över att han klagar och verkligen inte förbÀttra situationen alls... Vilket tror du bidrar till att forumet blir bÀttre?

Postat

Äh, skitsnack

Den hĂ€r trĂ„den gör vĂ€l knappast forumet bĂ€ttre? đŸ˜Č

Snappy ccomeback...

PĂ„stĂ„r du att den hĂ€r trĂ„den gör forumet bĂ€ttre? 😏

Klart att den kan göra forumet bÀttre. Ingenting kan förbÀttras om inte kritik framförs, se bara pÄ varför vi har ett demoforum. Anledningen till att folk postar dÀr Àr vÀl huvudsakligen för att lÀra sig vad som kan förbÀttras. Det gÄr inte att förbÀttra nÄgot om man inte vet vad det Àr som Àr fel, eller hur? SÄ vad maxim har gjort hÀr Àr att belysa nÄgot som upplevs som ett problem, nÄgot som inte Àr bra. Vi kan antingen ta till oss och fundera över saken, eller helt enkelt grina över att han klagar och verkligen inte förbÀttra situationen alls... Vilket tror du bidrar till att forumet blir bÀttre?

Tycker de har gÄtt lite utför pÄ forumet... ere bara jag som tycker?

Halvgriniga inlÀgg har ju alltid funnits, sÄ det Àr vÀl ingen nyhet?

Jag fattar inte vad som har blivit sÀmre. Forumet har blivit större. Det har kommit nackdelar, men det har ocksÄ kommit fördelar. Vad ska vi göra Ät saken? SlÀnga ut alla nya medlemmar sÄ det blir som det va förr, eller ska vi "lÀra" alla nya medlemmar att tycka o göra som det va förut?

Nja, det lÄter som om det har blivit trÄkigare pÄ forumet för att det har kommit till mer folk om ni frÄgar mig.

Jag tycker forumet har vÀxt inget annat!

halvtrÄkiga trÄdar

Mm, som den hÀr tex...

Postat

För ett Är sedan hade du svarat mer ödmjukt, Viktor. För ett Är sedan hade jag avslutat denna meningen med en smiley.

MaximegalÄngtalias har rÀtt, forumet har inte bara vÀxt. Speciellt attityderna hos oss veteraner har förÀndrats.

Postat
För ett Är sedan hade du svarat mer ödmjukt, Viktor. För ett Är sedan hade jag avslutat denna meningen med en smiley.

MaximegalÄngtalias har rÀtt, forumet har inte bara vÀxt. Speciellt attityderna hos oss veteraner har förÀndrats.

Jag tycker bara det lĂ„ter som att de lĂ„ter trĂ„kigt för att det har kommit mer folk hit? Men det kanske bara Ă€r jag som tycker att det lĂ„ter sĂ„... 😏

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Word som fan.

Postat (redigerat)

Hur ska det förÀndras dÄ? För att det ska bli bÀttre o för att det ska bli som förut? FörstÄr inte alls hur ni tÀnker nu?

Jag Àr mitt samma gamla jag, fast idag Àr jag lite mer irriterad pÄ denna trÄd...

EDIT: & ett Är Àldre...

Redigerat av ViktorDenStore
Postat

Amen.

Postat
Hur ska det förÀndras dÄ? För att det ska bli bÀttre o för att det ska bli som förut? FörstÄr inte alls hur ni tÀnker nu?

Jag Àr mitt samma gamla jag, fast idag Àr jag lite mer irriterad pÄ denna trÄd...

Du mÄ vara samma gamla jag, men du svarar annorlunda pÄ dina inlÀgg idag Àn för ett Är sedan.

Och sedan sÄ kanske forumet kanske inte behöver förÀndras, snarare behöver man acceptera att det faktiskt förÀndras "utanför vÄr kontroll". Det Àr vÄrt samlade agerande som gör att forumet fÄr den attityden det fÄr. visst, enskilda kan bidra till att starta en stÀmning som andra svarar pÄ pÄ ett eller annat sÀtt, men inte desto mindre sÄ lever forumet sitt eget liv. Och ju lÀngre man hÀnger hÀr, desto tröttare blir man kanske pÄ vissa frÄgor, och vet vilka man kan kÀfta med för nöjes skull. DÀrmed inte sagt att jag tycker forumet Àr bÀttre eller sÀmre nu Àn förr. Dock sÄ upplevde jag en grym svacka för nÄgon mÄnad sedan, men sjÀlv tycker jag att forumet nu ligger pÄ en nivÄ som kan anses acceptabel för ett forum av den hÀr storleken.

Vet inte om jag egentligen svarade 100%igt pÄ ditt inlÀgg, men skit samma. Detta Àr mina smÄ mynt.

Postat (redigerat)

Att MaximegalÄngtalias m.fl upplever att forumet försÀmrats betyder ju inte att vi mÄste ÄtergÄ till hur det var förr. BakÄtstrÀvan Àr bajs.

SjĂ€lvklart ska vi INTE "slĂ€nga ut alla nya medlemmar sĂ„ det blir som det va förr, eller lĂ€ra alla nya medlemmar att tycka o göra som det va förut". FörĂ€ndring Ă€r sĂ„klart en del forumets utveckling, speciellt mtp hur vi vĂ€xer. Men helst ska ju förĂ€ndring innebĂ€ra förbĂ€ttring (iaf om man Ă€r man, motsatta könet förĂ€ndrar som bekant för omvĂ€xlingens skull 😏).

Personligen skulle jag kunna börja anvĂ€nda mer smileys. đŸ˜Č🙂🙂 edit: 🙂 :)

Redigerat av hackeman
Postat
Du mÄ vara samma gamla jag, men du svarar annorlunda pÄ dina inlÀgg idag Àn för ett Är sedan.

Kanske beror pĂ„ att jag vet lite mer nu Ă€n dĂ„? 😏 Eller?

Postat

Precis., och det gÀller nog för alla veteraner. Och de som inte lÀrt sig har nog "lÀrt sig" att tröttna pÄ vissa frÄgor osv osv...

Postat (redigerat)

Jag tror det beror pĂ„ att du gjort 741 inlĂ€gg och blivit veteran. đŸ˜Č

edit: lĂ€gg mĂ€rke till min smiley ovan! Samt hĂ€r: 🙂

Redigerat av hackeman
Postat (redigerat)

Intressant det dÀr, Stefan. Jag tror en av konsekvenserna av det du beskriver Àr att mÄnga veteraner hÀnger mer i off-topic Àn nÄgon annanstans. Och kanske Àr detta ett steg pÄ vÀgen ut frÄn forumet helt och hÄllet.

NÀr man hÀngt hÀr ett tag och sett/svarat pÄ samma frÄgor om och om igen, vill man ha förÀndring och/eller vidareutveckling:

• Ett sĂ€mre alternativ Ă€r som sagt att man skapar en sarkastisk atmosfĂ€r med rollspel som veteranerna tycker Ă€r kul, men som drabbar nykomlingar och dĂ€rmed forumet negativt.

• Ett inte lika dĂ„ligt alternativ, men mindre kreativt Ă€r att rappakalja i off-topic trĂ„darna.

• Ett bĂ€ttre alternativ Ă€r att lĂ€gga energi pĂ„ samarbeten. Och dĂ€r har vi det omrĂ„de dĂ€r forumet utvecklats bĂ€st pĂ„ senare tid. Det har dykt upp fler och fler, bĂ€ttre och bĂ€ttre samarbeten hĂ€r.

Mer samarbeten och mindre sarkasm, kanske?

Redigerat av hackeman
Postat

(bröt ut detta frĂ„n inlĂ€gget ovan, ty jag lĂ€rt mig att för lĂ„nga inlĂ€gg sĂ€llan blir lĂ€sta 😉)

Förresten, hur refererar ni till era "vĂ€nner" hĂ€r pĂ„ forumet nĂ€r ni pratar med era "riktiga" vĂ€nner? Det hĂ€r forumet har Ă€ndĂ„ blivit sĂ„ pass stor del av ens vardag att det Ă€r ounvikligt att nĂ€mna det för andra i vardagen (iaf för mig đŸ˜Č), men hur nĂ€mner man det/er?

-"De dÀr snubbarna pÄ det dÀr forumet för studionördar...."

-"Mina studionördkompisar pÄ nÀtet...."

-"NÄgra forumfÄrskallar som Àr som jag...."

Hur man Ă€n refererar till er och forumet lĂ„ter det knĂ€ppt. 🙂

Postat

Numera gÄr Ätminstone inte jag in i varje trÄd med sÄn inlevelse man gjorde förr, men det finns mycket kunskap som man inte kan bortse ifrÄn och numera vet man att det finns folk som kan ge ett kompetent och konstruktivt svar pÄ nÀstan vilka frÄgor som helst... utöver 'jag har Cubase SX 3 och ett Soundblaster-frÄgorna'.

Den kÀnslan som fanns förr var mer tjenis pÄ nÄt sÀtt.. ytan har hÄrdnat och forumet fÄtt en mer fast, solid kÀrna, som Ätminstone jag upplever som positivt..

visst, det Àr inte alltid sÄ gemytligt nÀr man inte har direkt överblick över allt som hÀnder, men o andra sidan kÀnns inte det speciellt nödvÀndigt..man hittar alltid nÄgot som kÀnns aktuellt att följa med i.

Och att forumet upplevs som trist och att samma frĂ„gor uppstĂ„r hela tiden fast i annorlunda form Ă€r nĂ„got man lĂ€r sig filtrera bort efter ett tag.. man gĂ„r pĂ„ mĂ„l direkt istĂ€llet och bara plockar de godaste bitarna đŸ˜Č

Det jag tycker Àr sÄ stimulerande under den tiden man varit hÀr, sett folk komma o gÄ, Àr att man skaffat musikkontakter via MSN som aldrig intrÀffat annars.

AlltsÄ folk som bÄde lyssnar pÄ och gör bra musik, folk man lÀrt sig vara kompetenta pÄ sina omrÄden.. hur mycket Àr inte sÄnt vÀrt?

Man fÄr helt enkelt försöka följa med i flödet och utvecklas istÀllet för att stanna i samma fotspÄr.

Postat
Det jag tycker Àr sÄ stimulerande under den tiden man varit hÀr, sett folk komma o gÄ, Àr att man skaffat musikkontakter via MSN som aldrig intrÀffat annars.

AlltsÄ folk som bÄde lyssnar pÄ och gör bra musik, folk man lÀrt sig vara kompetenta pÄ sina omrÄden.. hur mycket Àr inte sÄnt vÀrt?

Det Àr just detta jag menar med samarbeten. Forumets mest positiva effekt det dÀr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.