MagnusGr Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Hej och hĂ„ Efter 10 Ă„r av mycket strul med PC har jag tĂ€nkt att ta klivet över till Mac.. Efter lite surfande blev jag vĂ€ldigt sugen pĂ„ en ny iMac, dĂ„ de verkade ha nog med prestanda och var grymt snygga! Men saken Ă€r den att man mĂ„ste köra med Firewire ljudkort eftersom de inte har nĂ„gra extra PCI platser, men efter att ha kollat pĂ„ nĂ„gra forum verkar det som att vĂ€ldigt mĂ„nga har problem med firewire porten och just iMac.. Ăr det nĂ„gon hĂ€r som kör med firewire och iMac? Ăr det problem? Vore grymt trĂ„kigt om allt föll pĂ„ att Apple inte kan ha en fungerade firewire port nu nĂ€r de vĂ€grar ha en pci plats ledig... đ Mac Pro Ă€r lite i dyraste laget, annars kunde man ha kört pĂ„ en sĂ„dan.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Kanske dumt att jag svarar iom. att jag har en Mac Mini men pÄ den sÄ Àr det inga problem, har ett Phonic Firefly 302 det funkar bra. Mac Minin Àr en jÀkla prisvÀrd Mac. Dom börjar pÄ runt 5500 spÀnn för en med 1 gig i minne 80gig HD men jag hittade en lÀnk som visar hur man meckar isÀr den sjÀlv och byter eller stoppar i mer sjÀlv sÄ det gÄr och blir ganska mycket billigare Àn att köpa en med tvÄ gig direkt som jag gjorde. SkÀrm kan du nog köra med din gamla och mus och tangentbord köper man pÄ Jula för en 150 spÀnn eller nÄt. Man fÄr nog tvÄ Mac Mini för priset av en iMac och dÄ kan man köra en i Logic node lÀget sÄ det bör gÄ att köra ganska tunga projekt med dom. Men visst sjutton Àr iMacen snygg det blir nog en sÄn hÀr oxÄ nÄngÄng i framtiden. Göran
kruSHka69 (oregistrerad) Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 köpte en ny iMac 17" i vÄras och kör det med phase x24 fw... funkar utan nÄgra problem...
Biran Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Hej och hĂ„ Efter 10 Ă„r av mycket strul med PC har jag tĂ€nkt att ta klivet över till Mac.. Efter lite surfande blev jag vĂ€ldigt sugen pĂ„ en ny iMac, dĂ„ de verkade ha nog med prestanda och var grymt snygga! Men saken Ă€r den att man mĂ„ste köra med Firewire ljudkort eftersom de inte har nĂ„gra extra PCI platser, men efter att ha kollat pĂ„ nĂ„gra forum verkar det som att vĂ€ldigt mĂ„nga har problem med firewire porten och just iMac.. Ăr det nĂ„gon hĂ€r som kör med firewire och iMac? Ăr det problem? Vore grymt trĂ„kigt om allt föll pĂ„ att Apple inte kan ha en fungerade firewire port nu nĂ€r de vĂ€grar ha en pci plats ledig... Mac Pro Ă€r lite i dyraste laget, annars kunde man ha kört pĂ„ en sĂ„dan. Jag fĂ„r gratulera dej till din strulande PC, önskar att mina kunde krĂ„ngla oxĂ„.. Det Ă€r vid strulet man lĂ€r sej nĂ„nting om hĂ„rd och mjukvaran man trakterar..
Implasticyde Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Har sett att det finns de som har latencyproblem med Focusrite Saffire Pro FW-ljudkorten. En arbetskamrat fann pĂ„ att annat forum (minns inte var) att Focusrite hĂ€vdade att felet var strulande drivrutiner för firewire frĂ„n Apple. StĂ€ller mig frĂ„gande till om detta verkligen Ă€r sant dĂ„ andra tillverkare verkar fĂ„ sin hĂ„rdvara att fungera med Apples drivrutiner för firewire. SĂ€rskilt eftersom det Ă€r Apple som utvecklat FireWire-standarden... NĂ„got man alltid bör ha i beakning nĂ€r köper hĂ„rdvara Ă€r hur snabba tillverkaren av hĂ„rdvaran Ă€r pĂ„ att uppgradera sina drivrutiner till hĂ„rdvaran de tillverkar. Företag som RME och Nvidia (grafikkort) skall vad jag förstĂ„tt vara vĂ€ldigt snabba med att uppdatera sina produkters drivrutiner. Finns sĂ€kert fler som jag inte Ă€r medveten om đ
MusicNixon Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag kör nya Alu iMac 24", med ett M-audio FW 1814 och upplever inga problem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.