Jump to content
Annons

VST i Record/Reason, det går...

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Halloj!

Jag kör mycket med Reason/Record eller Reason 6. Det är ju en fantastisk kombo. Men ibland saknar man VST pluggar.

Tidigare innan Record så körde jag Reason rewired till Tracktion 2 när jag mixade och då använde jag VSTpluggar i Travcktion så klart.

Jag har gått över till att mixa i Record, automation är busenkelt i Record så det är för mig självklart att mixa i Record.

Har inte saknat många pluggar sedan jag gjorde övergången, men några grejer kan Record inte tex spela impulser...

Nå man kan ju köra Record som slav till Tracktion förstås och mixa dom kanalerna där man vill använda tex impulser separat i Tracktion.

Diskuterade mend några kamrater och insåg att jag gjorde nåt som väldigt få tänkt på.

Skicka effektsendarna i Record via Rewire till Tracktion och kunna använda tex SIR och mina andra favoritpluggar och mixa i Record.

Dra varje effektsend till ett stereopar i Rewire output modulen i Record.

Ta emot Rewire kanalerna seperat i Tracktion och inserta önskad effekt.

Tracktion blir nu endast en VST host. All automation sker i Record precis som man vill ha det.

Dessutom kan jag i Tracktion låsa så att pluggarna sitter kvar som lösa enhet i windows så jag tar fram dom och kan mecka med samtidigt som jag har framme Record... woho!

Så här ser det hemma hos mig med VST pluggar i Record vst_i_record.jpg

Redigerat av drloop
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

OBS! Det är Bricasti impulser på sången 🙂

OBS! Tipset funkar naturligtvis på andra DAW som Cubase, Logic och Reaper.

Redigerat av drloop
  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Spännande teknik! När du sen är klar, spelar du in resultatet till Traction då?

Not: Jag provade detta i Cubase, och det fungerar som du säger där med.

• 3 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag "Renderar" ut mixen i Tracktion.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.