Casperfren Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Jag skulle vilja göra musik som foster the people och miike snow. Jag har Reaper, jag förstår nog inte riktigt processen heller, som jag skulle vilja få beskrivning av. Har förstått att logic är ett bra producerings program för detta ändamål. Vad behöver jag? Hur gör jag det? okej extremt luddigt men ni fattar nog Tack!
Larsson Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 ett öra för att höra bra samples bör du ha, vilket daw program som helst lär funka Acid vill jag minnas att folk som sysslade med loopar brukade använda (om det finns fortfarande) tänk till lite vad det är du vill syssla med, så kommer du nog på hur du måste gå till väga lycka till 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 För mig är nog Miike Snow och Foster the People kanske inte så mycket sample based, då tänker jag mer på hip hop och kollage musik. För att göra en låt som Miike Snows Animal kan du använda vilken DAW som helst och med lite syntar och samplers.
Casperfren Postat 4 mars 2013 Trådstartare Postat 4 mars 2013 Ok, verkar som att jag kan använda det jag har. Men jag har i princip inga Vst instrument = syntar, trummor osv i Reaper. Dock har jag en sampler som jag är lite osäker på hur den funkar.. Ska jag köpa syntar och sånt då? Är det bara jag som behöver vara bra på det och inte programmet alltså 😛 ?
drloop (oregistrerad) Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Har du Mac så kan du lika gärna lägga slantarna på Logic. 1400 spänn för massor med bra grejer. Annars kan du surfa runt på kvraudio.com http://www.kvraudio.com/q.php Där finns massvis med gratis syntar och andra bra gerjer.
Casperfren Postat 4 mars 2013 Trådstartare Postat 4 mars 2013 Ok, ja för ska nog köpa en mac oavsett för att min nuvarande dator börjar bli rätt seg.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.