Jump to content
Annons

Ännu en fråga vad gäller Mikrofoner


Gäst

Recommended Posts

Annons

X1 an ska du ha, den har fått otroligt bra betyg och recensioner. Det är också den som ofta rekommenderas av många här på forumet. Nu vet jag inget om den andra micken, men jag tror det skulle höras om den har fått lika bra betyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall du ha micken till?

AT2020 är en bra mick. Har en själv, men har än så länge bara testat den som undermick till virveln. Funkar utmärkt till det.

Enligt utsago skall den även fungera mycket bra till sång och passa många olika röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall du ha micken till?

AT2020 är en bra mick. Har en själv, men har än så länge bara testat den som undermick till virveln. Funkar utmärkt till det.

Enligt utsago skall den även fungera mycket bra till sång och passa många olika röster.

Tänkte ha den isåfall till sång. Har du testat den på sång ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite mer...

Order Music har ju ett väldigt bra pris på X1 jmf med tex Thomann, här ger de ljudprov:

http://www.thomann.d...ctronics_x1.htm

Och ser även att AT2020 inte har ett fullstort, dvs 25 mm membran utan 16 mm, så den är ett mellanting mellan småmembranare och stormembran. Men den låter bra i ljudprovet.

http://www.thomann.d...nica_at2020.htm

Men nog verkar det som att X1 från Order Music verkar vara mest för pengarna ändå. Och order Music har jag väldigt bra erfarenhet av. I SOS review av AT2020 såg nåt om högt brus dessutom.

Och jag minndes fel först, det var en annan Se mick jag testade o inte gillade, det var nån modell som hade ett 16 mm membran....

Edit: skrev fel i första länken, X1 ska det vara,

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Med Large membran brukar man väl mena 25 mm, en halv tum...

Ja det verkar så, men en del använder large för mindre också, jag började läsa lite på Se´s hemsida, men så orkade jag inte med texten och tog fram linjalen istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...