sumsar Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Tja!! Tror ni att en G4 dual 1 ghz, 2GB RAM (DDR) skulle räcka för att köra logic 6, vari jag inspelar cirka 20-25 spår per låt? Jag kommer använda relativt mkt effekter, men både dist såväl som chorus kommer mestadels läggas på med egna pedaler.. Tacksam för all hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Keys Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 (edited) Dual 1GHz G4 räcker LÅNGT,det lovar jag....! Jag skulle sätta i ett UAD kort i den också. Vi körde under ett år på en 2x450MHz(tror klockfrekvensen var det i alla fall) G4 (1,5gb ram) med ett UAD-1 och ett Powercore (som vi nästan aldrig använde bortsett från TubiFX-dist) och körde mellan 20 och 50 spår per låt.......flera trilogy-synthar och stylus, ibland atmosphere, 10-tal sångspår, massa EXS24 banker av varierande "tyngd" osv osv........ Använder man frysfunktionen så kan man lasta jättemkt på en ganska svag dator. Vad som däremot satte stopp var när vi försökte använda Spacedesigner-reverbet.....då gick burken i taket. Edited March 18, 2005 by Mr Keys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts