Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallo hallo

har en fråga om någon vet hur man får till revers cymbal i resaon alltså bakvänd cymbal. finns de något trick som man kan fixa de eller måste man ta en redan samplad cymbal?

tack på förhand!

Annons
Postat

Om du vill köra med en sampling så kan du öppna den i NNXT och välja att spela upp samplingen baklänges. Denna funktion finns på ratten play mode, om du vrider på den ratten kommer det upp FW, FW-BW, BW (och säkert nån mer), men du vill åt BW. Välj den.. då kommer du få en sampling som spelas upp baklänges.. så varför inte pröva med en cymbal.. 😠

Annars kan du ju alltid skapa en i nån av syntarna.. 😠 Då kan du få effekten av att den går baklänges om du ökar på attacken i amp envelope.

//smulan

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

bara till dig kompis. tur du hade att jag satt och la cymbal!

fil borttagen

Redigerat av maxmaxmax
Postat

öhm... ? cymbalen va väl ändå sådär..? finns ju iofs olika ändamål och därför olika cymbaler.. men.. ehm..? tja.. :rolleyes:

Vad säger man?

//smulan

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
öhm... ? cymbalen va väl ändå sådär..? finns ju iofs olika ändamål och därför olika cymbaler.. men.. ehm..? tja.. 🙂

Vad säger man?

Allt man kan säga om mitt trumset är att det låter 😄

Dumb dan hade tråkigt nog för att göra ett refill på det: (fil borttagen)

Redigerat av maxmaxmax
Postat
Allt man kan säga om mitt trumset är att det låter

haha.. sant, sant 😄 Va väl inte nån särskilt seriös kommentar, tack och lov 🙂 .. fast jag skulle velat att den lätt mer, cymbalen alltså.. 😄

natti natt//smulan

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Allt man kan säga om mitt trumset är att det låter

haha.. sant, sant 😄 Va väl inte nån särskilt seriös kommentar, tack och lov 🙂 .. fast jag skulle velat att den lätt mer, cymbalen alltså.. 🙂

natti natt//smulan

okej det var en halvsanning. egentligen är det en ride 😄

sozo-kompisen: duger inte den får jag hänvisa till ett annat, bra trumset.

Det finns säkert någon prudentlig jazzräka på forumet som kan visa var skåpet ska stå 🙂

eller vänta, de är för upptagna med att gnida sig mot cymbalerna och stämma pukorna för att göra musik. det tänkte jag inte på, fan också!

Postat
eller vänta, de är för upptagna med att gnida sig mot cymbalerna och stämma pukorna för att göra musik. det tänkte jag inte på, fan också!

Hahaha...När de kostar så mkt som de gör förstår jag dem! Skulle jag haft bra sett skulle jag inte våga å ge gärnet 😄

Postat

Prova att ställa på FW-BW och leka med "Sample Start"-ratten. Ibland kan man råka leka fram sköna cymbalsvep... 🙁

Postat

Här har du tre olika reverse-cymbaler, men de ligger i samma ljudfil så du får själv klippa upp dem, om du inte vill ha alla på rad vill säga 🙁

• 3 veckor senare...
Postat

Det advancerade reverbet har ju även reverseeffekt. Om man kör 100% wet på en cymbal kanske det funkar? Har inte provat själv 😛

Postat

Var ligger problemet i att använda den bakåtvända cymbalen som följer med i factory soundbank? 🙂

Postat
Var ligger problemet i att använda den bakåtvända cymbalen som följer med i factory soundbank? 🙂

Soundet av samplingen kanske inte matchar låten?

Fast varför fortsätter tråden egentligen?

Det lättaste svaret kom väl på en gång från Smulan. Sampling i NN-XT och välja BW (backwards) i Play Mode.

Postat
Soundet av samplingen kanske inte matchar låten?

Fast varför fortsätter tråden egentligen?

Det lättaste svaret kom väl på en gång från Smulan. Sampling i NN-XT och välja BW (backwards) i Play Mode.

Här avslutas inga trådar inte! 🙂😄

Du har alldeles rätt när du påpekar det men jag bara upplyste utifall att vederbörande icke nosat reda på just den cymbalen! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.