bolt Postat 17 mars 2005 Postat 17 mars 2005 Tja, nybörjare hĂ€r đČ Hur gör man för att installera vst plugins i cakewalk home studio 2004? Finns det mĂ„nga bra gratis pĂ„ nĂ€tet?? bolt!
Straka Postat 17 mars 2005 Postat 17 mars 2005 Finns det mÄnga bra gratis pÄ nÀtet?? Det finns massor...prova att söka pÄ forumet och google https://www.studio.se/index.php?showtopic=486
Fredster Postat 17 mars 2005 Postat 17 mars 2005 Tja, nybörjare hĂ€r đHur gör man för att installera vst plugins i cakewalk home studio 2004? Finns det mĂ„nga bra gratis pĂ„ nĂ€tet?? bolt! Det ska vĂ€l finnas en mapp som heter Vstplugins i Cakewalk? nĂ€r du installerar de pluggar du vill ha sĂ„ fĂ„r du vĂ€lja destination. DĂ„ vĂ€ljer du den mappen. Skulle det inte fungera sĂ„ kopierar du dll-filerna pĂ„ de pluggar du vill ha i Cakewalk och klistrar in i vst-mappen dĂ€r. Bör funka sĂ„!
Fredster Postat 17 mars 2005 Postat 17 mars 2005 Ăh, alla versioner av Cakewalk kör vĂ€l Ă€ndĂ„ med wrapper för att kunna anvĂ€nda VST-pluggar dĂ„ de annars anvĂ€nder DX-pluggar? I Sonar följer en wrapper med numera, jag har ingen aning om hur det Ă€r med Home Studio. Annars kan du införskaffa en för ett par hundralappar. DirecitXer Ă€r en bra. Jag föredrar faktsikt den för Cakewalks egna. Det kĂ€nns som att man har bĂ€ttre kontroll pĂ„ pluggarna dĂ€r. LĂ€tt att ta bort enskilda pluggar eller döpa om dem etc. http://tonewise.com/DirectiXer/ Det finns en demo pĂ„ sidan ocksĂ„. That I didn't know! Tog för givet att de flesta sequencers kunde hantera VST. My bad!
bolt Postat 18 mars 2005 TrÄdstartare Postat 18 mars 2005 tusen tack för alla svar, Àr det vst plugins man kör med eller finns det nÄgot bÀttre?
android Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 Det Àr ju enklare att köra DX-plugins i Cakewalk, för dÄ slipper man ju anvÀnda VST->DX-wrappers, men Ä andra sidan finns det ju klart fÀrra pluggar i DX formatet... SÄ kör med VST-pluggar i de fall dÀr det inte finns nÄn DX-version, men hÄll dig till DX annars. Skulle jag sÀga alltsÄ, men jag Àr inte direkt nÄn "plugghÀst" *hihi* sÄ jag vet inte hur bra/dÄligt de nyare wrapparna funkar...
StarCruiser Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 (redigerat) Det Àr ju enklare att köra DX-plugins i Cakewalk, för dÄ slipper man ju anvÀnda VST->DX-wrappers, men Ä andra sidan finns det ju klart fÀrra pluggar i DX formatet... SÄ kör med VST-pluggar i de fall dÀr det inte finns nÄn DX-version, men hÄll dig till DX annars. Det finns fall dÀr VSTi via Wrapper Àr bÀttre Àn DXi, t.ex. SampleTank2, vars DXi implementation var bedrövlig. (Jag vet inte om det Àr fixat nu). Har du wrapper kan du alltid testa bÄde DXi och VSTi. //Mvh Magnus Redigerat 8 april 2005 av StarCruiser
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.