Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, nybörjare hĂ€r đŸ˜Č

Hur gör man för att installera vst plugins i cakewalk home studio 2004?

Finns det mÄnga bra gratis pÄ nÀtet??

bolt!

Annons
Postat
Tja, nybörjare hĂ€r 😆

Hur gör man för att installera vst plugins i cakewalk home studio 2004?

Finns det mÄnga bra gratis pÄ nÀtet??

bolt!

Det ska vÀl finnas en mapp som heter Vstplugins i Cakewalk?

nÀr du installerar de pluggar du vill ha sÄ fÄr du vÀlja destination. DÄ vÀljer du den mappen. Skulle det inte fungera sÄ kopierar du dll-filerna pÄ de pluggar du vill ha i Cakewalk och klistrar in i vst-mappen dÀr.

Bör funka sÄ!

Postat
Öh, alla versioner av Cakewalk kör vĂ€l Ă€ndĂ„ med wrapper för att kunna anvĂ€nda VST-pluggar dĂ„ de annars anvĂ€nder DX-pluggar? I Sonar följer en wrapper med numera, jag har ingen aning om hur det Ă€r med Home Studio. Annars kan du införskaffa en för ett par hundralappar. DirecitXer Ă€r en bra. Jag föredrar faktsikt den för Cakewalks egna. Det kĂ€nns som att man har bĂ€ttre kontroll pĂ„ pluggarna dĂ€r. LĂ€tt att ta bort enskilda pluggar eller döpa om dem etc.

http://tonewise.com/DirectiXer/

Det finns en demo pÄ sidan ocksÄ.

That I didn't know! Tog för givet att de flesta sequencers kunde hantera VST.

My bad!

Postat

tusen tack för alla svar,

Àr det vst plugins man kör med eller finns det nÄgot bÀttre?

Postat

Det Àr ju enklare att köra DX-plugins i Cakewalk, för dÄ slipper man ju anvÀnda VST->DX-wrappers, men Ä andra sidan finns det ju klart fÀrra pluggar i DX formatet... SÄ kör med VST-pluggar i de fall dÀr det inte finns nÄn DX-version, men hÄll dig till DX annars.

Skulle jag sÀga alltsÄ, men jag Àr inte direkt nÄn "plugghÀst" *hihi* sÄ jag vet inte hur bra/dÄligt de nyare wrapparna funkar...

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)
Det Àr ju enklare att köra DX-plugins i Cakewalk, för dÄ slipper man ju anvÀnda VST->DX-wrappers, men Ä andra sidan finns det ju klart fÀrra pluggar i DX formatet... SÄ kör med VST-pluggar i de fall dÀr det inte finns nÄn DX-version, men hÄll dig till DX annars.

Det finns fall dÀr VSTi via Wrapper Àr bÀttre Àn DXi, t.ex. SampleTank2, vars DXi implementation var bedrövlig. (Jag vet inte om det Àr fixat nu).

Har du wrapper kan du alltid testa bÄde DXi och VSTi.

//Mvh Magnus

Redigerat av StarCruiser

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.