Jump to content
Annons

Kan dessa fungera för dämpning


palm69

Recommended Posts

Hej hej

Funderar på att flytta ner mina saker i källaren - eller rättare sagt min fru funderar åt mig :-)

Hyfsat stort rum men lågt i tak 2 m. Betongväggar.

Funderar på att bygga lite dämpare för att lugna ljudet lite. Själva byggandet är inte något problem. Har läst många trådar om de dyrare mtrl auralex osv. Säkert jättebra men vill ha något enklare i alla fall just nu. Funderar på 100mm isolering, finns en markvariant som verkar rätt tät. Men då hittade jag dessa....

Kan det vara något? Någon som har erfarenhet?

http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/isolering-gips-skivor/isolering-byggplast/cellplast-neopor-lambda-31/61013001/grey-premium-100-eps-6-pack

Med vänlig hälsning,

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för era funderingar...

Hittade någon form av isolering som hade ett ytskickt, tunn vit folie, eller hur jag skall säga. Men nu hittar jag inte den igen. Någon som vet vad jag menar?

Är det rimligt med 200 mm isolering bakom högtalarna och ca 50mm ut från vägg? Sen har jag tänkt försöka dämpa första reflektionerna. Räck 100 mm där? Dessutom har jag några förflyttningsbara rumsavdelare där jag satt 70 mm isolering utan på. Dämpat "bås" vid sång och auk gitarr.

Med vänlig hälsning,

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...