Jump to content
Annons

Hjälp ang. Sub och högtalare


skydrumz

Recommended Posts

Hej !

Bakar in två frågor i en tråd om det inte skadar allt för mycket 🙂

Har ett par M-audio av 40(MK2) nu som jag proddar och mixar min musik med. Min bror som endast använder högtalare för multimedia ska köpa nya högtalare.

Har tänkt sälja M-audio Av 40 till honom, men är det möjligt koppla en sub till dem?, eftersom han vill ha mer bas. Isf kan ni rekomendera än bra sub som kostar högst 1500kr? 🙂

Är dessa bra annars? OM han inte köper mina. http://www.netonnet....r2/168372.4176/

Själv hade jag då tänkt köpa mig bättre studio monitorer för högst 2300kr (aktiva)

Tycker att mina M-audio Av 40 har ett helt ok balanserat ljud kanske lite tamig bas.

Vad har ni för rekomendationer?

Oklart? Fråga på!

Tack för mig ! 😄

Redigerat av legendofdeath
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Problemet är att du behöver skaffa en sub med inbyggt aktivt delningsfilter om du ska koppla ett par monitorer till en sub - och sådant brukar det inte finnas i billiga hifi-subar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Problemet är att du behöver skaffa en sub med inbyggt aktivt delningsfilter om du ska koppla ett par monitorer till en sub - och sådant brukar det inte finnas i billiga hifi-subar...

Nu ska det kopplas till en laptop men det behövs aktivt delningsfilter då med?

Är edifier de jag länkade något att ha?

Redigerat av legendofdeath
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska det kopplas till en laptop men det behövs aktivt delningsfilter då med?

Det behövs alltid. Du behöver nämligen dela upp registret så att suben och monitorerna inte hanterar samma frekvenser och ger interferenser i form av förstärkningar och försvagningar i olika basfrekvenser. Det är därför det behövs ett delningsfilter. I studio-subar sitter det normalt ett sådant elektroniskt delningsfilter i suben och så kopplar man monitorerna till subens utgångar. Den funktionen har jag aldrig hittills sett i hemmabio-subar.

Är edifier de jag länkade något att ha?

Har aldrig ens hört talas om dem,så det har jag ingen åsikt om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...