Jump to content
Annons

Mappa upp samplingar?


silentdawg

Recommended Posts

Funderar starkt på att lägga av med musikproduktion, alternativt börja använda Reaper istället för FL.

Har precis installerat om allting efter en hårddiskkrasch där drygt ett halvårs musikproduktion försvann och för några dagar sedan la min helt nya ss-disk från OCZ (köp aldrig en produkt tillverkad av detta företag) med resultat att allt är borta igen.

Alla projektfiler, trummor och samplingar finns sparade och orörda på en separat disk men när jag installerar FL på en ny disk ELLER använder en klonad disk med exakt samma inställningar som den kraschade så är alla projekt som tomma skelett med bara trumspåren och basgångarna och ev andra instrument kvar. Samplingar & scratchljud och alla tänkbara wav el mp3filer som jag använt är bara tomma, röda block i playlisten.

Har provat att spara projekten både med och utan ikryssad box för "save long sounds on disk" eller vad det står, men resultatet är exakt samma. Bara instrumenten inom FL ligger kvar, alla samplingar är "tomma" trots att källan inte bytt fysisk plats.

Går det, som rubriken säger, att mappa upp dessa samplingar så även ett totalt idiotiskt program som FL kan spela upp dem som det sparades i projektet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Vad du måste göra är att lägga in samplingarna i ditt bibliotek igen, gör detta genom att lägga alla dina samplingar i en mapp och dra sen helt enkelt mappen till ditt bibliotek. Det borde fixat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

spara dom i zip filer varje gång du sparar en låt så finns dom alltid kvar i zipfilen 😉 eller gör som wavebreaker sa.. kan oxå funka.. men jag sparar alltid mina projekt i zip filer (tar ju dock massa plats men det är värt det ibland)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...