Groovebox Postat 14 december 2012 Postat 14 december 2012 Tjena! NÄgon som har erfarenhet av detta mÀrke? Vill ha en varm och bra preamp av kvalite. TÀnkte köpa en Golden Age Project Pre-73 MK2 http://www.thomann.de/se/golden_age_project_pre73.htm
pressrec Postat 14 december 2012 Postat 14 december 2012 Den har ju fÄtt massor med bra recensioner. Kolla pÄ Gearslutz om du vill lÀsa pÄ. SjÀlv kan jag dock tycka att det blir lite för mycket brus nÀr man gainar pÄ. Har bara anvÀnt MkI dock.
Groovebox Postat 14 december 2012 TrĂ„dstartare Postat 14 december 2012 Okej lĂ„ter ju bra sĂ„hĂ€r lĂ„ngt, ska kolla Gearslutz đ
Jon Rinneby Postat 14 december 2012 Postat 14 december 2012 (redigerat) Min brusar minmalt, dock Àr den moddad. Mycket preamp för pengarna hur som helst. mvh Jon Redigerat 14 december 2012 av Yllet
inafool Postat 14 december 2012 Postat 14 december 2012 jag Àger en omoddad, Ä Àven den Àr riktigt bra för dom pengarna!
theunknown Postat 14 december 2012 Postat 14 december 2012 SvÄrt att fÄ mer karaktÀr för pengarna i alla fall. Passar inte till allt, men som sagt ypperlig preamp för de priset,
pme (oregistrerad) Postat 10 mars 2013 Postat 10 mars 2013 Det Àr kanon grejer. Visst, de kör inte med milspecade kontakter, aviation pottar och allt vad de kan hitta pÄ. Undvik MK1 om du kan, om du har MK1 sÄ finns det tvÄ saker som man bör göra för att bli av med lite brus. En jordningsfel och op:ampen för mÀtaren Àr felaktigt konstruerad. Detta Àr fixat i MK2 men inte heller svÄrt att fixa för en hÀndig i en MK1. Synd bara att gain vÀljaren gÄr Ät fel hÄll i MK2. I USA har mÄnga haft problem med nÀttransformatorn. Det Àr 110 v och inte samma som i europa. Filtrera bort det nÀr du lÀser pÄ gearslutz.
VĂ€xjölirarn Postat 8 maj 2013 Postat 8 maj 2013 Fick hem min GAP PRE 73 MK2 nu och Ă€r helt i chock! Om jag jĂ€mför denna preamp med min inbyggda pĂ„ saffire 6 usb kortet som jag har sĂ„ Ă€r det ooootrolig skillnad. Vet inte ens var jag ska börja, skillnad i "förstĂ€rkning" Ă€r helt enorm och kvaliten och registret som kommer in Ă€r fan otrolig. Detta var verkligen den felande lĂ€nken i MIN kedja för att fĂ„ in ett bra ljud. Den hĂ€r preampen Ă€r sĂ„ jĂ€vla tokgrym ocksĂ„ för att jag kan spela in pĂ„ "vanlig" volym eftersom det blir sĂ„ bra signal Ă€ndĂ„. BĂ€sta 2700:- jag nĂ„gonsin spenderat EVER! Första testet igĂ„r sĂ„ micade jag fan inte ens ordentligt, orkade inte spela tight och la bara ETT gitarrspĂ„r, ĂNDĂ lĂ„ter det bĂ€ttre Ă€n en fĂ€rdig mix med tvĂ„ spĂ„r och inspelat pĂ„ högre volym med mitt saffire. Sen om man kör lite med GAINEN pĂ„ preampen och lĂ€gre output sĂ„ fĂ„r man fett gött ljud bara av det. 5/5!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.