Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Den har ju fÄtt massor med bra recensioner. Kolla pÄ Gearslutz om du vill lÀsa pÄ.

SjÀlv kan jag dock tycka att det blir lite för mycket brus nÀr man gainar pÄ. Har bara anvÀnt MkI dock.

Postat

SvÄrt att fÄ mer karaktÀr för pengarna i alla fall. Passar inte till allt, men som sagt ypperlig preamp för de priset,

• 2 mĂ„nader senare...
pme (oregistrerad)
Postat

Det Àr kanon grejer. Visst, de kör inte med milspecade kontakter, aviation pottar och allt vad de kan hitta pÄ. Undvik MK1 om du kan, om du har MK1 sÄ finns det tvÄ saker som man bör göra för att bli av med lite brus. En jordningsfel och op:ampen för mÀtaren Àr felaktigt konstruerad. Detta Àr fixat i MK2 men inte heller svÄrt att fixa för en hÀndig i en MK1. Synd bara att gain vÀljaren gÄr Ät fel hÄll i MK2. I USA har mÄnga haft problem med nÀttransformatorn. Det Àr 110 v och inte samma som i europa. Filtrera bort det nÀr du lÀser pÄ gearslutz.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Fick hem min GAP PRE 73 MK2 nu och Àr helt i chock!

Om jag jÀmför denna preamp med min inbyggda pÄ saffire 6 usb kortet som jag har sÄ Àr det ooootrolig skillnad.

Vet inte ens var jag ska börja, skillnad i "förstÀrkning" Àr helt enorm och kvaliten och registret som kommer in Àr fan otrolig.

Detta var verkligen den felande lÀnken i MIN kedja för att fÄ in ett bra ljud. Den hÀr preampen Àr sÄ jÀvla tokgrym ocksÄ för att jag kan spela in pÄ "vanlig" volym eftersom det blir sÄ bra signal ÀndÄ.

BÀsta 2700:- jag nÄgonsin spenderat EVER!

Första testet igĂ„r sĂ„ micade jag fan inte ens ordentligt, orkade inte spela tight och la bara ETT gitarrspĂ„r, ÄNDÅ lĂ„ter det bĂ€ttre Ă€n en fĂ€rdig mix med tvĂ„ spĂ„r och inspelat pĂ„ högre volym med mitt saffire.

Sen om man kör lite med GAINEN pÄ preampen och lÀgre output sÄ fÄr man fett gött ljud bara av det.

5/5!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.