Jump to content
Annons

Vad är en mix i enkla ord...


RYTMICA (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
vicks (oregistrerad)

För fan vilken löjlig post. Språkmässigt hafsigt och fel. Vad pinsamt.

Vad är detta för något? Smygreklam eller bara någon tönt som kallar sig superproducent efter att ha köpt boken "digitalt ljud".

Link to comment
Dela på andra sajter

Major Audiot (oregistrerad)

Ja, vem kan motstå soundet från en "snear drum", triggad via någon "ljudmodull", "färgad" med en aning "reberv-" effekt?

Jag anmäler mig direkt! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Pfft, går alldeles utmärkt att ta bort reverb. Bara att ta den torra signalen, fasvända den, mixa 50-50 med den "våta" signalen så får man bort origiansignalen (alltså bara reverbet kvar), sedan fasvända reverbet och mixa 50-50 med den våta signalen igen, så har man den torra. Givetvis helt onödigt att göra på det viset, men visst går det =)

Givetvis är det rekorderligt att försöka hjälpa till, men i det här fallet var det lite för svävande och basic. Hamnar väldigt nära spam, med andra ord...

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig upplysning egentligen.

Kan inte Studio lägga upp en liten FAQ där man kan gå och läsa igenom med jämna mellanrum...

T.ex. "Vad är en Mix?"

"Varför låter allting otajt?"

"När i helvete blir kaffet klart?"

"Varför är det grötit?"

o.s.v........typ.

Vore väll en idé att göra en sån eller?

🙂

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jätebra at spella in en gitarr med en mickrophon också. kondensatormikrofoner låter ganska bra. dynamisk finns det kanske nåt som heter med. sen kan man inte spela med plektrum för då låter det på inspelningen (iaf för mig). 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...