Jump to content
Annons

Hjälp mig att välja en bra sampler


ludwiggg

Recommended Posts

Tjenare!

Använder idag ableton live samt en microkorg, tanken är att börja spela live snart!

Har kikat runt lite och bestämt mig för att jag vill köpa en sampler, vill främst använda den som midikontroll för att trigga olika ljudklipp i ableton, hade även varit schysst om det fanns lite rattar på den som jag kan vrida på för att ändra parametrar i ableton ( Gör detta med rattarna på min microkorg idag, inte optimalt då jag vill använda synthljuden som finns i den live, och inte som en midisynth)

Har kollat lite på Maschine mk ii samt Akai MPC 1000, dom är säkert bra men jag skule vilja ha förslag på andra grejjer med, M-audios triggerfinger verkade rätt bra med, men den verkar ha utgått..

Vilken sampler skall jag välja? hur avancerad måste den vara?

Tack på förhand 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte för att märka ord men om du vill trigga saker via midi behöver du ju inte en sampler, som en MPC, utan då räcker det bra med en padkontroller, som Maschine eller Triggerfinger.

Vill du bara trigga klipp kanske du ska spana in AKAIs APC-serie, eller varför inte Abletons egna Push (som dock görs av AKAI(?)). Vill du snarare "spela trummor" är ju Maschine underbar, dock är den kanske i första hand menad för att användas med den medföljande Maschine-mjukvaran och du kanske kan komma billigare undan med enbart hårdvara. Spana in AKAIs MPD-serie och Korg PadKontrol!

Martin

Redigerat av hest
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...