spaceman Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9337329.asp Önskar ibland att man kunde ha en brandvägg och slå på när vissa "hits" plågar en... 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 (edited) Behövdes det verkligen forskare för att räkna ut det där? Det har jag tänkt på många gånger och det brukar ju faktiskt funka att lyssna klart på låten för att få den ur skallen. hehe precis. Och varför vissa specifika låtar fastnar på huvudet är frågan. Skulle gissa vildt på att det hänger på dragningskrafter i tex Tonika, subdominant och Dominant. Låtar som har karaktär och drag av många andra som ger en ren självklarhet att det ska låta så?? Edit: Stavfel Edited March 14, 2005 by addic59 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haunted-Mansion Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Behövdes det verkligen forskare för att räkna ut det där? Det har jag tänkt på många gånger och det brukar ju faktiskt funka att lyssna klart på låten för att få den ur skallen. hehe precis. Och varför vissa specifika låtar fastnar på huvudet är frågan. Skulle gissa vildt på att det hänger på dragningskrafter i tex Tonika, subdominant och Dominant. Låtar som har karaktär och drag av många andra som ger en ren självklarhet att det ska låta så?? Edit: Stavfel Jag tror inte ens den bästa låtskrivare kan förklara detta fenomen, jag tror det sker undermedvetet om man skriver en bra låt. Uteslutnings metoden e väl det bästa sättet att nå målet på 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Tror det beror mycket på saker i texten som dyker upp i vardagen. En låt som den där jädrans tröjlåten dyker jue upp i hjärnan varje gång man får syn på nån som är stolt över sin nya tröja. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Aha det är därför: https://www.studio.se/index.php?showtopic=5966&hl= Kan meddela att jag blev av med rulla in en boll..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Härligt att veta att mina skattepengar förvaltas väl. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammagrella Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Härligt att veta att mina skattepengar förvaltas väl. 😉 Ja särskilt om du även betalar skatt i USA, Stinkey! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itzhak Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Aha det är därför:https://www.studio.se/index.php?showtopic=5966&hl= Kan meddela att jag blev av med rulla in en boll..... man blir lite sugen på att smyga förbi utan för ditt fönster med bandspelaren preppad med dragspel, alá gösta linderholm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andynista Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Ja, se dessa forskare. Häromveckan var det där med chimpanser som gillade porrfilm, vilket föranledde följande kommentar från Jay Leno: - Great guys... and HOW'S THAT CURE FOR CANCER COMING??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Aha det är därför:https://www.studio.se/index.php?showtopic=5966&hl= Kan meddela att jag blev av med rulla in en boll..... man blir lite sugen på att smyga förbi utan för ditt fönster med bandspelaren preppad med dragspel, alá gösta linderholm... Sadist...... 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnuz Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 "Jag tror inte ens den bästa låtskrivare kan förklara detta fenomen, jag tror det sker undermedvetet om man skriver en bra låt." Dessvärre fastnar ju usla låtar precis lika bra om inte bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Ja särskilt om du även betalar skatt i USA, Stinkey! I've been known to do that, once up on a time. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts