Jump to content
Annons

Sunshine


bra eller kass  

13 röster

  1. 1. bra eller kass

    • 1
      2
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      5
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Sunshine

ARTIST/GRUPP: Dennis

GENRE: Disco/house

LÅTLÄNGD: 5.23

KOMPOSITÖR: Dennis

PRODUCENT: Dennis

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ex. 7.4 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Borttagen

Hade varit kul med lite feedback på vad som helst, av dem som orkar höra på lite skitig disco house på en söndag 😛

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

satan vilken attack på alla ljud! lite för hårt för mig, men så är jag en mjukis.

skönt när den kom igång, till slut. Jag tycker den är som bäst efter 02:30. Där svänger det.

Men det saknas något för att få den här katten att svänga på svansen, du har gjort bättre. Fiska fram hook nr 2 och 3 ? Kanske göra fler överraskningar?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var grym! Det var väl två grejer som jag tänkte på spontant. Det första är det där med attacken på framförallt de första trumslagen. Det gör lite ont i mina stackars små öron när jag lyssnar på låten i min mp3-spelare 😕

Sen till en lite mer personlig grej: jag skulle gärna ha nån djup sub bass antingen istället för, eller som komplement till basen som finns nu, för att framhäva de grymt sköna ackorden.

Förutom dessa småsaker var den riktigt skön! Den lär nog ligga kvar i mp3-spelaren ett tag till 🙂

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Först tyckte jag det lät lite B. Men sen visade det sig vara jävligt kompetent gjort. Sköna samplingar, bra tryck, fint sväng. Kändes rätt orginell med tycker jag.

Detta skulle jag inte tveka att dansa till på en klubb.

Händer absolut inte för lite, händer inte för myckte heller.

(lyssnar på den för första gången medans jag skriver)..

jävlar va det svänger du 🙂

Denna låten skulle må bra av en riktig tare-down och build-up (eller vafan det nu heter).. asså där du fasar bort så mycket du kan, för att sedan dra igång allt på en gång så alla på dansgolvet börjar studsa.

Den skulle isåfall komma ungefär då låten nu är tar slut.

den är för kort.

respekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha..retro i alla ära? Men det här 😉 En etta (lessen om jag blanda ihop betygen, men jag gissade att ett var högst?) blev det. För det är ju onekligen bra. Kanske inte bra på så sätt att det är det bästa jag hört.. men det svänger! 😛

Å jag tycker inte det behöver bli mer monotont, med tanke på stilen så är det alldeles lagom avvägt. Låter både snyggt och proffsigt. Inget att anmärka.. Bortsett från det där introt och din snare.. jag är inte helt säker på vad jag tycker om det.. Fast claps med delay är aldríg fel!! 😉

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, även om jag önskar mig lite färre överraskningar och mer monotoni.

Samma här fast tvärt om!

Jag gillar överaskningarna (det är ju det som gör det intressant). Hade den blivit monoton, dvs att Du hade fastnat helt vid en slinga och inget mer hände skulle jag tröttna väldigt fort. Jag tycker det låter som om Du haft det skitkul, och det är väl det som skall smitta av sig på oss andra förmodar/hoppas jag.

Sedan skall jag villigt erkänna att musikgenren inte ligger mig särskilt varmt om hjärtat, men det är inte det som det handlar om här. Tvärtom så tror jag detta forumet kan få en till att upptäcka ny musik och vidga sina vyer! 😉

Ett litet minus vill jag ändå ge till sångsamplingen, eller rättare sagt - nivån och eq:n. Jag hör banne mig inte hur texten går!

Link to comment
Dela på andra sajter

kryotank (oregistrerad)

Neeeeej!

Jag som blev helt såld igår....

Skulle in och lyssna och så var den borttagen....

Hoppas att den kommer upp igen...

Darn!

Link to comment
Dela på andra sajter

först tyckte jag att det lät spretigt men det låter väldigt bra måste jag säga. ljudet är brett.

jag skulle vilja ha bort sången helt och hållet och lägga på en riktig daft punk vocoder ala "daft punk - harder, better, faster stronger" fast inte riktigt lika flippat 🙂

kanske att du sjunger/pratar in texten själv. för du har väll lärt dig vocodern nu va? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

först tyckte jag att det lät spretigt men det låter väldigt bra måste jag säga. ljudet är brett.

jag skulle vilja ha bort sången helt och hållet och lägga på en riktig daft punk vocoder ala "daft punk - harder, better, faster stronger" fast inte riktigt lika flippat 😄

kanske att du sjunger/pratar in texten själv. för du har väll lärt dig vocodern nu va? 😄

Kul att den funkar 🙂

Och tack för vocodertipset 😉 Det är kanske de som behövs... för själv börjar ja tröttna på låten 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vocoder kunde nog bli ballt, men gud nåde dig om du tar bort sångsamplingarna! För mig är det sången i kombination med de toksköna padsen som gör hela låten 😲

(introt är förresten riktigt skönt också, gillar när det låter lite "random" i början för att sen bli till ett svängigt komp)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...