HALMIS Postat 7 november 2012 Postat 7 november 2012 Tjena Spelar in gitarren med en sm57 in i portan. Låter bra när jag spelar upp det genom PA:t i replokalen men när jag kommer hem och lägger in det i Cubase 6 LE låter gitarren lika dåligt som när jag brukade lajnade den rätt in i portan, inte alls samma ljud som innan. Vad kan det bero på?
Electricwizard Postat 7 november 2012 Postat 7 november 2012 Kanske PA.ts Eq färgar ljudet på ett fint sätt men i cubase så är det "oprocererat". testa lite kompresor och EQ så kanske det låter som du vill. Lycka till!
adrumdrum Postat 7 november 2012 Postat 7 november 2012 andra högtlare, annat rum... då låter det annorlunda. Det gör det åxå om man har samma högtlare i båda rummen efter som rummen beter sig olika akustiskt. Om du ska spela in i 2 olika rum(vanliga rum som inte är en studio) så är det säkrast att bedömma ljudet med bra hörluiar, då har man samma ljud i båda rummen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.