Jump to content
Annons

Varför har tex Studio one en avdelning här men inte Mixbus?

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Ja det är frågan. Är det något speciellt som suger med Mixbus jämfört med andra inspelningsprogram?

Annons
Postat

Antar att de måste sätta en gräns någonstans baserat på efterfrågan...

Är det många användare av mixbus?

Postat

Med tanke på att det är ett program som funnits länge och då även till Linux som en ikon inom branschen (Harrison) vidareutvecklat så tror jag att är det är ganska många. Nu finns även en PC version.

Jag tror inte det är det det är frågan om, jag tror mer det handlar om målgrupper och sånt.

Postat

Det är kanske så, att Mixbus inte betraktas som ett fullvärdigt alternativ till de andra DAW-programmen, så länge det bara hanterar audio och inte Midi och virtuella instrument...?

Visst hade det ändå varit bra med egna avdelningar för alla sådana program. Det finns ju inte hur många som helst, så att lägga till det hade knappast varit någon katastrof. 🙂

Postat

Ja det ligger nog något i det. Men det är ju mycket prat om analogt och retro/kult grejor dyker upp i nyutgåvor hela tiden så ett program som på något sätt ändå skulle kunna kännas lite analogt borde ju vara lite hett ändå. Sen att det låter bra om det gör ju inte saken sämre heller och plugins funkar det är bara midi som ännu inte finns i.

Postat (redigerat)

Jag tror inte det, jag tror det bara är någon mer och jag som har det här. Av någon underlig anledning kanske ska tilläggas för det är bra grejor. För ett par dagar sedan släppte dom tre plugins varav en gratis.

Redigerat av BurninSven
Postat

Om det nu inte finns många trådar så finns det ju inte direkt något behov för ett specifikt forum för det. Det går alltid att posta i "Övriga DAW"-forumet.

Postat

Skapa en poll så ser du ganska snart om det finns ett intresse.. Det har väl inte varit jättefrekvent exponering på Mixbus så folk vet om att det finns.. vad jag tror och jag kan ha fel 🙂

Postat

Det är väl ungefär lika dant med studio one som då av nån outgrundlig anledning har ett eget.

Postat (redigerat)

Oavsett så är det ju ganska märkligt att en av sveriges största (kanske den största) tidning i ämnet inte ens nämner programmet. Harrison Consoles är väl verkligen tungviktare i branschen eller har jag missförstått något?

Redigerat av BurninSven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.