Jump to content
Annons

Värt att skaffa bättre monitorer?


ekan94

Recommended Posts

Annons

Behöver också hjälp med detta!

Sitter i lite samma sits som ekan94, har ett litet och dåligt rum helt utan akustikbehandling. Kör med relativt otunga grejer i allmänhet (ljudkort m-audio firewire 410 t.ex.) men skulle verkligen vilja fixa ett par schyssta monitorer. Mixar en del rock/pop.

Hade KRK Rokit 8 innan, när jag hade plats, men gillade dem inte så mycket. Lyssnade på Genelec 8020, 8030 (och något från 6000-serien) idag på Andreasson och blev nog ganska kär. Min fråga: tycker ni erfarna rävar att detta är en brutal overkill? Mixar idag med ett par slutna Sennheiser HD 280 Pro samt mina superba Logitec 2'' (spyr i kaffekoppen).

Tackar ödmjukast för eventuellt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg har gått veien fra Fostex -> Genelec 6030 -> ADAM AX7 m/Sub7. Spesiellt det siste skiftet gjorde en stor forskjell. Mine mixer høres nå relativt like ut når jeg flytter dem fra CD i bil, Club, andre studio. Sub betydde mye men også klarheten i ADAMs vs Genelec var en wake-up.

Vanskelig å si hva som vil hjelpe deg. Om du bor i/ved en by; spør om å få låne/teste monitorer. Sammenlikn dem med proffe mixer som du kjenner fra CD/iTunes.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på Genelec 8020, 8030 (och något från 6000-serien) idag på Andreasson och blev nog ganska kär.

vill bara lägga in en liten brasklapp för att det inte är säkert att man ska bli kär i det man hör

frågan är varför du blev så betagen: för att olika låtar lät tydligt å varierat - kanske tom dåligt - eller att allt lät kanonbra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...