Terror Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Om jag sĂ€ger "Metalcore", vad tĂ€nker du pĂ„ dĂ„? Jag antar att dem flesta svar Ă€r: Steven Slate Joey Sturgis Samplade trummor Pod Farm Glitch/shutter Bass-drops   Jag har varit medlem hĂ€r tillrĂ€ckligt lĂ€nge för att förstĂ„ att de Ă€r en musikgenre som inte Ă€r alltför populĂ€r hĂ€r. Men, det finns Ă€ndĂ„ vissa som gillar det.. som jag tex đ Denna trĂ„d handlar just om "glitch" och "shutter". DĂ€r du choppar upp gitarr eller sĂ„ngspĂ„r. Vissa hatar det, vissa Ă€lskar det. Jag personligen Ă€r ett stort fan av det, och vill gĂ€rna pröva det i mina produktioner. Jag har gjort det ett fĂ„tal gĂ„nger, men bara lite simpelt. Dem gĂ„nger jag har gjort det har jag bara klippt i spĂ„ren lite enkelt, men jag vill nu ta det ett steg lĂ€ngre. Lyssna hĂ€r sĂ„ hör ni vad jag menar: Memphis May Fire â Alive In The Lights lyssna runt 2:50 in i lĂ„ten. Hur gör man de pĂ„ snyggaste sĂ€tt? Ett annat exempel: Memphis May Fire â Prove Me Right - pratar om gitarrerna nĂ€r allt kommer igĂ„ng dĂ€r i början. (Dem kör drop G# btw. Underbart!) Kör Logic Pro 9. Finns de nĂ„gra pluggar för de?
Ripoff Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 NÀr allt kommer igÄng igÄng Àr det enda jag kan höra i gitarrvÀg vanligt palm chuggande. DÀremot har dom cuttat upp sÄngen och troligtvis anvÀnt en Beatrepeater plugg. Det brukar finnas standard i de flesta musikprogram. Troligtvis Àven i Logic. Om man kombinerar det med att till exempel pitcha ner samtidigt kan man skapa ytterligare sköna effekter
Terror Postat 6 oktober 2012 TrÄdstartare Postat 6 oktober 2012 (redigerat) NÀr allt kommer igÄng igÄng Àr det enda jag kan höra i gitarrvÀg vanligt palm chuggande. DÀremot har dom cuttat upp sÄngen och troligtvis anvÀnt en Beatrepeater plugg. Det brukar finnas standard i de flesta musikprogram. Troligtvis Àven i Logic. Om man kombinerar det med att till exempel pitcha ner samtidigt kan man skapa ytterligare sköna effekter pÄ lÄten 'Prove me right', hör du inte effekten nÀr trummfillet kommer igÄng? Jag ska spana upp de dÀr. Redigerat 6 oktober 2012 av Terror
Terror Postat 6 oktober 2012 TrÄdstartare Postat 6 oktober 2012 Izotope stutteredit, Sugarbytes effectrix... ska kolla!
LaBrea Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Det absolut enklaste sÀttet Àr ju att hacka upp sÄngen i otroligt smÄ delar och sedan mixtra med lÀngden pÄ "hacken" till du kÀnner dig nöjd. Annars, Effectrix som nÄgon nÀmnde.
Terror Postat 6 oktober 2012 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2012 Testa shutter frĂ„n izotope, de va bra men vĂ€ldigt synthigt. Inte de rĂ€tta för mig. Ska testa de andra senare och se om de funkar bĂ€ttre đ
Terror Postat 6 oktober 2012 TrÄdstartare Postat 6 oktober 2012 (redigerat) dblue glitch. Otroligt trevlig. Du över över 35 Är antar jag ;D Eller ett Iron Maiden-fan haha Tack för tipset iaf! Redigerat 6 oktober 2012 av Terror
joachime Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Jag hade tÀnkt tipsa om dblue glitch, men sÄ insÄg jag att jag Àr över 35 Är. Men ha det sÄ bra.
Hjorten Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Du över över 35 Är antar jag ;D Eller ett Iron Maiden-fan haha Tack för tipset iaf! Inte passerat 30-strecket riktigt Àn och Iron Maiden har vÀl gjort ett par bra lÄtar, men jag förstÄr inte vad det har med saken att göra? Som jag förstod det sökte du efter glitch-vst:s, och dÄ Àr det mer eller mindre lag pÄ att tipsa om just dblue glitch.
Terror Postat 7 oktober 2012 TrĂ„dstartare Postat 7 oktober 2012 Inte passerat 30-strecket riktigt Ă€n och Iron Maiden har vĂ€l gjort ett par bra lĂ„tar, men jag förstĂ„r inte vad det har med saken att göra? Som jag förstod det sökte du efter glitch-vst:s, och dĂ„ Ă€r det mer eller mindre lag pĂ„ att tipsa om just dblue glitch. Det var ett skĂ€mt đ Lite skoj i den trĂ„kiga vardagen mĂ„ste man fĂ„ ha. Eftersom du la till det onödiga "otrevligt ljud", sĂ„ ville jag ocksĂ„ lĂ€gga till nĂ„got onödigt i svaret. Gjorde det med kĂ€rlek friend. Trevlig söndag! och tack för tipset igen!
Hjorten Postat 26 oktober 2012 Postat 26 oktober 2012 Det var ett skĂ€mt đ Lite skoj i den trĂ„kiga vardagen mĂ„ste man fĂ„ ha. Eftersom du la till det onödiga "otrevligt ljud", sĂ„ ville jag ocksĂ„ lĂ€gga till nĂ„got onödigt i svaret. Gjorde det med kĂ€rlek friend. Trevlig söndag! och tack för tipset igen! Eeh, vĂ€nta nu... Jag skrev "Otroligt trevlig", absolut inte "otrevligt ljud". LĂ€s om - lĂ€s rĂ€tt.
Terror Postat 26 oktober 2012 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2012 Eeh, vĂ€nta nu... Jag skrev "Otroligt trevlig", absolut inte "otrevligt ljud". LĂ€s om - lĂ€s rĂ€tt. Oj! đź my bad! Hade nog förvĂ€ntat mig sarkastiska svar sĂ„ lĂ€ste nog de jag ville lĂ€sa haha. Ber om ursĂ€kt!
Hjorten Postat 27 oktober 2012 Postat 27 oktober 2012 Oj! đź my bad! Hade nog förvĂ€ntat mig sarkastiska svar sĂ„ lĂ€ste nog de jag ville lĂ€sa haha. Ber om ursĂ€kt! Jag Ă€r aldrig sarkastisk nĂ€r det kommer till glitch, och/eller "oljud". Fan, jag pysslar ju med noise đ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.