Jump to content
Annons

Råd - Köpa mjukvaruinstrument


Seb5

Recommended Posts

Idag har jag Cubase 5 och använder dom inbyggda instrumenteten/effekterna. Musiken jag håller på med är inte så beroende av virtuella instrument förutom då trummor(som jag kör addictive drums till) samt piano.

Dock är det ju skoj att ta ut svängarna ibland och när jag gör det så tycker jag att Cubase Halion och de andra som ingår i Cubase 5 låter så trist och är bregränsade, saknar "riktiga" instrument utan jag finner massa elektroniskt som jag inte har någon användning av känner jag.

Jag söker en mångsidig lösning som samtidigt låter bra.

Jag har tänkt att köpa något nytt som har stråkar som låter bra, pianon som låter bra och andra tycker av instrument. Och självklart använder jag ju alltid nån synt. Ungefär i stil med vad som finns i The Killers musik

Så vad finns det på marknaden att köpa?

Hur är Komplete paketen?

Hur är Steinbergs Halion 4 eller Sonic? Ingår det användbara instrument här?

Om jag uppgraderar till Cubase 6.5, får jag mer ljud då som är värt uppgraderningen?

Några andra förslag?

Jag är inte så intresserad av att köpa en av varje, utan hellre ett paket där det ingår flera saker. Allt för att få mer inspiration från ett ställe.

Budget är beroende på hur stort användningsområde produkten har, vill med andra ord inte köpa ett stråkpaket för 10k, trots att det låter faktastiskt jämfört med andra. Men vill samtidigt inte att det låter väldigt samplat.

Redigerat av Seb5
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej

Komplete är ju väldigt allround och en bra bas att utgå från. Tycker att det är ett bra och prisvärt paket som täcker in de flesta genrer.

Annars är min favorit spectrasonics Omnisphere. Tycker att kvaliten och känslan i deras ljud är enastående. Eastwest har jag inte provat men de verkar onekligen vara väldigt bra och de har reducerat pris just nu.

Med vänlig hälsning, Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har googlat runt lite angående Omnisphere och förstått att akustiska ljud inte finns så mycket av utan mest "elektroniska" ljud. Hur pass bra låter de pianon som finns i omisphere?

East West verkar hur bra som helst, dock väldigt inriktat på just ett visst segment. Samt att det tar väldigt mycket utrymme på disken.

Finns det inget mitt-i-mellan som är bra i båda världarna? Akustiskt och Elektroniskt.

Hej

Komplete är ju väldigt allround och en bra bas att utgå från. Tycker att det är ett bra och prisvärt paket som täcker in de flesta genrer.

Annars är min favorit spectrasonics Omnisphere. Tycker att kvaliten och känslan i deras ljud är enastående. Eastwest har jag inte provat men de verkar onekligen vara väldigt bra och de har reducerat pris just nu.

Med vänlig hälsning, Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...