Esky Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Jag har just installerat mitt nya focusrite Scarlett2i2 på min macbook. När jag väljer scarlett2i2 för ljud ut och in i systeminställningar så står det att Den valda enheten saknar reglage för ljud ut/in Vad gör jag nu?
hest Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Systeminställningar syftar på volymreglaget. Du får höja och sänka volymen med rattarna på ljudkortet istället. Har samma ljudkort och mac så om du har fler frågor kan jag försöka svara 🙂
Esky Postat 2 oktober 2012 Trådstartare Postat 2 oktober 2012 Men det verkar som om ljudvågorna från mikrofonen går in i ljudkortet, men inte i datorn!
Linus Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Men det verkar som om ljudvågorna från mikrofonen går in i ljudkortet, men inte i datorn! Hur ser inställningarna ut i Scarlett MixControl?Hur ser ljudkortsinställningarna ut i ditt inspelningsprogram? PS. Avsluta ditt program innan du ändrar inställningarna i Scarlett MixControl.
Esky Postat 3 oktober 2012 Trådstartare Postat 3 oktober 2012 Var hittar jag inställningarna i scarlett MixControl? och var hittar jag ljudkortsinställningarna i logic? Det här låter säkert korkat, men jag har aldrig installerat ett ljudkort tidigare.
Esky Postat 3 oktober 2012 Trådstartare Postat 3 oktober 2012 Nu har jag fått ordning på ljudkortsinställningarna i logic tror jag. mikrofonen ger utslag, men det hänger sig, och jag får följande budskap: Error while trying to synchronize audio and MIDI. Saple rate 40541 recognized. Check conflict between logic epress and external device Jag kan inte lyssna på ljudet och får ingen medhörning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.