Jump to content
Annons

Nad Sylvan - McNamara´s Son


Nad

Betyg  

16 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      5
    • 5
      6


Recommended Posts

LÅTNAMN: McNamara´s Son

ARTIST/GRUPP: Nad Sylvan

GENRE: Proggig funkrock

LÅTLÄNGD: 5.16

KOMPOSITÖR: Nad Sylvan

PRODUCENT: Nad Sylvan

INSPELNINGSÅR: 2003/2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 12,2 MB (dl)

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

The låtlänk

Min "partner" Bonamici har inte på något sätt påverkat mig att söka mig hit. Nejdå, INTE ALLS!! 😱 Skitkul med ett svenskt forum att posta på och ge/få credit och feedback. Sitter här och fullkomligt njuter av denna otrolig talang som florerar här. Och ju mer jag hör sånt som avviker ifrån FM radion desto gladare blir jag.

Integritet är inte bara sexigt, det är rätt avgörande också - iallafall i mina öron! 🙂 Rawk on!

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fortfarande bra 🙂

nå, berätta nu,

vad är det som händer denna vecka med Carol Douglas 🙂😎

Tack! Men..."fill me in please"..Du känner mig???

Carol får visst besked idag om "Tidal wave" kommer med på en compilation CD,

det är allt jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1000 tack Håkan och Bassman. Jag blir verkligen glad. 🙂

Jo det ligger lite jobb bakom inspelningen, men det är ju så att har man studion hemma så kan man ju som bekant hålla på tills man blir nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjitt alltså!! Skitbra. Denna gillar jag. Bra arr, bra sång. Helt klart en 5:a från mig.

(Vill oxå ha en marsipangris...)

😎

Tack Grahn! Du får två grisar. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Mycket kompetent och duktigt. En liten undring bara. Hur kommer det sig att man fastnar för denna genren idag?

Jag lyssnade själv mycket på flashrocken när det begav sig. Liksom alla andra. Visst är det ett arv man bär med sig. Band som t.ex. Simple Minds utvecklade det arvet vidare.

Men sedan? Genesis för tvåtusentalet? Vad månde bliva?

Ursäkta svamlet. Men jag tror du kan göra ännu bättre. Du är uppenbart en av de mest begåvade här på forumet , därför känner jag att det oxå går att kritiserta dig! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra låt, jag bara älskar körgrejerna "...but you wanna stay cool..." haha så jävla fräckt alltså. 😛

Texten är jättebra oxå, väldigt annorlunda på ett coolt sätt som passar utmärkt till den här musikstilen.

Det enda som jag inte riktigt tycker är klockrent är de akustiska gurorna vid 02:20 ungefär. Det låter väldigt lajnade och har lite rumsklang. Jag märker att du spelat in 2 st ackeguror och panorerat ut dem åt varsitt håll. Det som slår mig direkt är att de är lite otajt inspelade. Man märker det direkt eftersom ljudet då studsar lite fram och tillbaka (hörlurslyssning). Om man spelar in 2 guror för att få stereoeffekten är det viktigt att accentueringen ligger lika på båda tagningarna, även om spelar olika saker på guran till vänster respektive höger. Kanske borde prova att micka upp den istället, men det är ju bara vad jag tycker. 😛

Skitbra låt och grymt bra röst.

Keep it going

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Grymt bra låt, jag bara älskar körgrejerna "...but you wanna stay cool..." haha så jävla fräckt alltså.  🙂

Texten är jättebra oxå, väldigt annorlunda på ett coolt sätt som passar utmärkt till den här musikstilen.

Det enda som jag inte riktigt tycker är klockrent är de akustiska gurorna vid 02:20 ungefär. Det låter väldigt lajnade och har lite rumsklang. Jag märker att du spelat in 2 st ackeguror och panorerat ut dem åt varsitt håll. Det som slår mig direkt är att de är lite otajt inspelade. Man märker det direkt eftersom ljudet då studsar lite fram och tillbaka (hörlurslyssning). Om man spelar in 2 guror för att få stereoeffekten är det viktigt att accentueringen ligger lika på båda tagningarna, även om spelar olika saker på guran till vänster respektive höger. Kanske borde prova att micka upp den istället, men det är ju bara vad jag tycker.  😮

Skitbra låt och grymt bra röst.

Keep it going

Mvh / djonas

Tack Djonas!

Nä faktiskt , min Ibaniz acke-gura är mickad med min gamla allroundmick AKG c1000s. JAG tycker inte den är otajt alls, men det är bara my 2 cents. Tack iallafall jättemycket för din feedback! Jag vill höra mer av dig! Din låt Kingdom of voices har jag säkert hört 100 gånger nu. Helt fantastisk låt. Kram, N

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hej,

Mycket kompetent och duktigt. En liten undring bara. Hur kommer det sig att man fastnar för denna genren idag?

Jag lyssnade själv mycket på flashrocken när det begav sig. Liksom alla andra. Visst är det ett arv man bär med sig. Band som t.ex. Simple Minds utvecklade det arvet vidare.

Men sedan? Genesis för tvåtusentalet? Vad månde bliva?

Ursäkta svamlet. Men jag tror du kan göra ännu bättre. Du är uppenbart en av de mest begåvade här på forumet , därför känner jag att det oxå går att kritiserta dig! 😮

Tack så mycket! Som svar på hur man "fastnar"....jag vet faktiskt inte.

För MIG är huvudsaken att inte snegla på vad andra gör utan enbart följa min inre röst.

Denna låten växte bitvis fram i mitt huvud under något år. Den bara var DÄR liksom. Precis som Björn och Benny har sagt, "är det bra, stannar det kvar i huvudet". Det är nog det enda svaret jag har att ge. Visst kan jag nog bättre kanske, men jag är mycket nöjd med den. Var i låten tycker du att det brister?

Eller är det själva genren som Du inte tycker håller? Förstår nog inte ditt argument riktigt.

Sedan vet jag i ärlighetens namn inte vad "Flashrock"är för något, och Genesis?? Låter detta Genesis?? Hmmm. Då ska du höra Sylvan & Bonamici, mitt symf-rockprojekt. Det låter Genesis!! 🙂 Ytterst medvetet också.

Tack förresten till den som gav mig en etta! Visst är smaken olika! 🙂

N

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra låt, jag bara älskar körgrejerna "...but you wanna stay cool..." haha så jävla fräckt alltså.  😄

Texten är jättebra oxå, väldigt annorlunda på ett coolt sätt som passar utmärkt till den här musikstilen.

Det enda som jag inte riktigt tycker är klockrent är de akustiska gurorna vid 02:20 ungefär. Det låter väldigt lajnade och har lite rumsklang. Jag märker att du spelat in 2 st ackeguror och panorerat ut dem åt varsitt håll. Det som slår mig direkt är att de är lite otajt inspelade. Man märker det direkt eftersom ljudet då studsar lite fram och tillbaka (hörlurslyssning). Om man spelar in 2 guror för att få stereoeffekten är det viktigt att accentueringen ligger lika på båda tagningarna, även om spelar olika saker på guran till vänster respektive höger. Kanske borde prova att micka upp den istället, men det är ju bara vad jag tycker.  😛

Skitbra låt och grymt bra röst.

Keep it going

Mvh / djonas

Tack Djonas!

........Din låt Kingdom of voices har jag säkert hört 100 gånger nu. Helt fantastisk låt. Kram, N

Tackar men du menar nog Culloden... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra låt, jag bara älskar körgrejerna "...but you wanna stay cool..." haha så jävla fräckt alltså.  😄

Texten är jättebra oxå, väldigt annorlunda på ett coolt sätt som passar utmärkt till den här musikstilen.

Det enda som jag inte riktigt tycker är klockrent är de akustiska gurorna vid 02:20 ungefär. Det låter väldigt lajnade och har lite rumsklang. Jag märker att du spelat in 2 st ackeguror och panorerat ut dem åt varsitt håll. Det som slår mig direkt är att de är lite otajt inspelade. Man märker det direkt eftersom ljudet då studsar lite fram och tillbaka (hörlurslyssning). Om man spelar in 2 guror för att få stereoeffekten är det viktigt att accentueringen ligger lika på båda tagningarna, även om spelar olika saker på guran till vänster respektive höger. Kanske borde prova att micka upp den istället, men det är ju bara vad jag tycker.  😆

Skitbra låt och grymt bra röst.

Keep it going

Mvh / djonas

Tack Djonas!

........Din låt Kingdom of voices har jag säkert hört 100 gånger nu. Helt fantastisk låt. Kram, N

Tackar men du menar nog Culloden... 😛

OK!

Vi får reda ut begreppen. Proggrock för mig betyder den svenska proggrocken typ Hoola Bandola, Ensamma hjärtan mm innan punken slog igenom.

Flashrock trodde jag tydligen att det var mer allmänt känt än vad det är. Men det syftar på den musik som Yes/Genesesis mfl gjorde. Fanns tom ett band som hette Flash (där Pete Banks var med) Andra populära namn är symfonirock artyfarty etc..

Har som sagt själv lyssnat mycket på genren men har två problem;

1) Massor med teman i samma låt. Föredrar motsatsen som Ramones tex.

2)Musikerdyrkan; Wakeman är bäst i världen bla bla bla.

Att fastna är inte fel tycker jag. Har efter moget övervägande bestämt mig för att jag tycker bäst om om musik från 60 till 80-tal.

Ska lyssna mer på din låt jag lovar. Första lyssningen blev en massa mellanspel staplade på varandra.

Å andra sidan är det för mig sällan mina favoriter sätter sig vid första lyssningen.

Tjaba! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok jag börjar fatta nu! :rolleyes:

Progg och prog är två vitt skilda ting.

Den svenska proggen är precis det Du just nämnde, Hoola Bandola, Fläsket Brinner, Nynningen, Träd, Gräs & Stenar, Blå Tåget osv osv.

Men i England t ex, så var "progressive rock" det man kallade för "Prog".

Då talade man om ELP, Genesis, Yes etc.

Ha det gott!

Nad

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag börjar fatta nu!  :rolleyes:

Progg och prog är två vitt skilda ting.

Den svenska proggen är precis det Du just nämnde, Hoola Bandola, Fläsket Brinner, Nynningen, Träd, Gräs & Stenar, Blå Tåget osv osv.

Men i England t ex, så var "progressive rock" det man kallade för "Prog".

Då talade man om ELP, Genesis, Yes etc.

Ha det gott!

Nad

Jo jag vet. Har vållat oss svenskar massa bekymmer! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra låt, jag bara älskar körgrejerna "...but you wanna stay cool..." haha så jävla fräckt alltså.  😉

Texten är jättebra oxå, väldigt annorlunda på ett coolt sätt som passar utmärkt till den här musikstilen.

Det enda som jag inte riktigt tycker är klockrent är de akustiska gurorna vid 02:20 ungefär. Det låter väldigt lajnade och har lite rumsklang. Jag märker att du spelat in 2 st ackeguror och panorerat ut dem åt varsitt håll. Det som slår mig direkt är att de är lite otajt inspelade. Man märker det direkt eftersom ljudet då studsar lite fram och tillbaka (hörlurslyssning). Om man spelar in 2 guror för att få stereoeffekten är det viktigt att accentueringen ligger lika på båda tagningarna, även om spelar olika saker på guran till vänster respektive höger. Kanske borde prova att micka upp den istället, men det är ju bara vad jag tycker.  😉

Skitbra låt och grymt bra röst.

Keep it going

Mvh / djonas

DU HAR FANIMIG RÄTT!

Det är minsann lite otajt runt 02.38. Det känns som om högra guran drar iväg lite. HURRA! Den mänskliga faktorn har varit framme igen!!! Men inga dog denna gången som tur var! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...