Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hoppar in i tråden mest för att jag vill följa den. Har också kikat på X32 inför framtida studiobygg. Sitter både hemma och i lokal för tillfället och måste vara mobil. Den dagen jag skaffar egen lokal är jag dock i behov av just något liknande.

Ekstasis, LeStud.....

För i hela helvete!!!

KOM IGEN NU!!!

/Mojje

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej jag bara undrar när du kommer bli man nog att erkänna att du inte vet allt ?

Jag kan också googla på allting och därmed projicera mig själv som professor i både det ena och det andra.

Jag har aldrig påstått att jag vet allt! Som sagt, löjligt av dig att tro att man måste googla för att känna till sådant som är vida känt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig påstått att jag vet allt! Som sagt, löjligt av dig att tro att man måste googla för att känna till sådant som är vida känt.

okej, för du framstår dig själv som att du vet allt dock 🙂

Det må hända att jag sovit under en sten de senaste åren men det kan nog bero på att

jag inte varit intresserad av behringer dom senaste åren... Men nu har ju det förändras helt klart..

Kommer förmodligen köpa deras X-toch och Motör.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, för du framstår dig själv som att du vet allt dock 🙂

Nej det gör jag inte, tror du har den inställningen eftersom jag ofta vet mer än vad du gör.

jag inte varit intresserad av behringer dom senaste åren... Men nu har ju det förändras helt klart..

Så du menar att du ändrade inställning till Behringers produkter efter att du fått reda på att de köpt Midas?

Midas har nog inte mycket att göra med de produkter du är intresserad av och Behringer hade bra kontrollytor för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det gör jag inte, tror du har den inställningen eftersom jag ofta vet mer än vad du gör.

Så du menar att du ändrade inställning till Behringers produkter efter att du fått reda på att de köpt Midas?

Midas har nog inte mycket att göra med de produkter du är intresserad av och Behringer hade bra kontrollytor för länge sedan.

Vem som vet mest är som bekant relativt. Jag antar att du har fel i det mesta som vi diskuterar the bottnar sig nog att det verkar som att vi bor i olika världar ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det gör jag inte, tror du har den inställningen eftersom jag ofta vet mer än vad du gör.

Så du menar att du ändrade inställning till Behringers produkter efter att du fått reda på att de köpt Midas?

Midas har nog inte mycket att göra med de produkter du är intresserad av och Behringer hade bra kontrollytor för länge sedan.

Jag ändrade inställning till Behringer efter dreas X32 release... för den prislappen är det en respektabel daw controller om inte annat.. även om man inte kommer anväda dom medelmåttiga omvandlarna... så är det en bra daw controller med motordrivna reglage. Om man jämför t.e.x X32 compact med SSL Nucleus som också är en DAW controller så är ju X32 sjukt mkt mer prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppar in i tråden mest för att jag vill följa den. Har också kikat på X32 inför framtida studiobygg. Sitter både hemma och i lokal för tillfället och måste vara mobil. Den dagen jag skaffar egen lokal är jag dock i behov av just något liknande.

X32 är bra men kolla in Midas M32 eller kanske en Allen & Heath QU16 eller 24 som är lite smartare uppbyggd och väldigt mobil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ändrade inställning till Behringer efter dreas X32 release... för den prislappen är det en respektabel daw controller om inte annat.. även om man inte kommer anväda dom medelmåttiga omvandlarna... så är det en bra daw controller med motordrivna reglage. Om man jämför t.e.x X32 compact med SSL Nucleus som också är en DAW controller så är ju X32 sjukt mkt mer prisvärd.

Det är ju två helt olika produkter som riktar sig till olika segment. Nucleus är enklare men mer kompromisslös vad gäller ljudkvalité.

X32 är ju främst en livemixer men som även funkar i en studio.

Vem som vet mest är som bekant relativt. Jag antar att du har fel i det mesta som vi diskuterar the bottnar sig nog att det verkar som att vi bor i olika världar ibland.

Ja du lever i en värld där du tror att du vet bäst. men vi andra vet bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju två helt olika produkter som riktar sig till olika segment. Nucleus är enklare men mer kompromisslös vad gäller ljudkvalité.

X32 är ju främst en livemixer men som även funkar i en studio.

Ja du lever i en värld där du tror att du vet bäst. men vi andra vet bättre.

Jag är medveten om det men ändå om du jämför priset på en X32 Compact och en nucleus och man BARA använder DAW controller funktionaliteten så är den fortfarande sjukt prisvärd... jag vet att det är olika produkter.. jag själv vara inne på Nucleus men vara bara intresserad av DAW controller funktionaliteten och motordriva regagle etc och inte det andra..

Dessvärre är det nog du som lever i en värld där du tror du vet bäst medans vi andra vet bättre. 🙂

Att du aldrig ger dig, som sagt undrar när du ska bli man att erkänna någon gång att du inte kan allt,

jag är iallafall man nog att säga de saker jag inte kan, då jag inte kan allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är medveten om det men ändå om du jämför priset på en X32 Compact och en nucleus och man BARA använder DAW controller funktionaliteten så är den fortfarande sjukt prisvärd... jag vet att det är olika produkter.. jag själv vara inne på Nucleus men vara bara intresserad av DAW controller funktionaliteten och motordriva regagle etc och inte det andra..

Suck! Det är ju mest det andra som man köper en Nucleus för.

Dessvärre är det nog du som lever i en värld där du tror du vet bäst medans vi andra vet bättre.

Det är du ensam att tro.

jag är iallafall man nog att säga de saker jag inte kan, då jag inte kan allt.

Tack vi har märkt det sista du skrev men inte det första.

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck! Det är ju mest det andra som man köper en Nucleus för.

Det är du ensam att tro.

Tack vi har märkt det sista du skrev men inte det första.

Om du tror att folk köper Nucles pga av interfacet och omvandlarna så är du nog helt ute och cycklar..folk köper den för de motordriva regalgen inget annat!!!

Allt det andra vill folkst helst inte betala för utan hade helst velat att dom tagit de sakerna helt och sänkt priset på Nucles istället.

som sagt, frågan är när du själv ska bli man nog att erkänna att du inte kan allt ?

istället ska du sitta och goggla om exakta siffror osv... bara för att få sista ordet i allt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att folk köper Nucles pga av interfacet och omvandlarna så är du nog helt ute och cycklar..folk köper den för de motordriva regalgen inget annat!!!

Allt det andra vill folkst helst inte betala för utan hade helst velat att dom tagit de sakerna helt och sänkt priset på Nucles istället.

De som köper Nucleus gör det garanterat inte bara för de motordrivna reglagen etc. , finns många andra enheter som har sådant men inte så många med så bra interna omvandlare och medföljande SSL godsaker som Nucleus har.

som sagt, frågan är när du själv ska bli man nog att erkänna att du inte kan allt ?

istället ska du sitta och goggla om exakta siffror osv... bara för att få sista ordet i allt..

Jag googlar inte och det här med "kan allt" är något som du inbillat dig bara för att jag kan mer än dig om det vi diskuterar

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

De som köper Nucleus gör det garanterat inte bara för de motordrivna reglagen etc. , finns många andra enheter som har sådant men inte så många med så bra interna omvandlare och medföljande SSL godsaker som Nucleus har.

Jag googlar inte och det här med "kan allt" är något som du inbillat dig bara för att jag kan mer än dig om det vi diskuterar

Blir bara larvigt att du ska säga emot hela tiden, börjar tro att du är ett troll du med som den där andra du skrämde iväg i mac tråden.

Nucleus handlar BARA om DAW controller funktionerna, och att på ett snabbt sätt kunna kontrollera ditt daw med Nuclues och få ett BÄTTRE arbetsflöde, det är vad nucleus handlar om, allt annat lulllull som följer med är det som gör att produkten har floppat för folk vill inte betala extra för det...då hade dom kunnat få ner priset till kanske 20 000 istället..

i och med att google verkar vara din bästa vän så får du gärna googla på detta.. i dom flesta trådar klagar dom på att dom igentligen inte vill betala massa extra för ljud interfaced..utan man hade bara velat ha DAW controller funktionaliteten för att få ner priset... då alla klagar på att Nuclues är på tok för dyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir bara larvigt att du ska säga emot hela tiden, börjar tro att du är ett troll du med som den där andra du skrämde iväg i mac tråden.

Nucleus handlar BARA om DAW controller funktionerna, och att på ett snabbt sätt kunna kontrollera ditt daw med Nuclues och få ett BÄTTRE arbetsflöde, det är vad nucleus handlar om, allt annat lulllull som följer med är det som gör att produkten har floppat för folk vill inte betala extra för det...då hade dom kunnat få ner priset till kanske 20 000 istället..

i och med att google verkar vara din bästa vän så får du gärna googla på detta.. i dom flesta trådar klagar dom på att dom igentligen inte vill betala massa extra för ljud interfaced..utan man hade bara velat ha DAW controller funktionaliteten för att få ner priset... då alla klagar på att Nuclues är på tok för dyr.

Nucleus har inte floppat den har sålt bra till sådana som behöver en lösning till sin pro-hemstudio.

Men givetvis säljer den inte i samma mängder som X32 som är mer semipro än denna som är byggd till SSLs höga standards både vad gäller faders och ljud och kostar säkert SSL mer att producera än vad Behringer betalar för att tillverka X32.

När du pratar om tokdyr så bör man ju tänka på att denna enhet inte kostar mer än vissa ljudkort och mikrofonpreamps gör allena.

Känns lite som om att du är sur för att inte alla tillverkare gör saker som passar dig och din plånbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nucleus har inte floppat den har sålt bra till sådana som behöver en lösning till sin pro-hemstudio.

Men givetvis säljer den inte i samma mängder som X32 som är mer semipro än denna som är byggd till SSLs höga standards både vad gäller faders och ljud och kostar säkert SSL mer att producera än vad Behringer betalar för att tillverka X32.

När du pratar om tokdyr så bör man ju tänka på att denna enhet inte kostar mer än vissa ljudkort och mikrofonpreamps gör allena.

Känns lite som om att du är sur för att inte alla tillverkare gör saker som passar dig och din plånbok.

Lite verklighetsförankring kanske... då jag själv var inne på att köpa Nucles så har jag läst på ganska mkt om den, och läst mängder av trådar. Alla sa samma sak, "cool produkt" men att priset var åt helvete, den är ca 10 000 för dyr.

Dom flesta sa också att dom ej ville betala extra föreas innbyggad interface då dom flesta redan hade ett samt att om man skulle haft det som ett primärt interface skulle man insånnafall velat ha mer kanaler.. dom missade målet..

Dreas DAW controller lösningar med alla genvägar osv och arbetsflöde var dock väldigt imponerade av dom flesta..

Nuclues har floppat, den har inte sållts alls lika bra som jag tror SSL hade väntat sig pga av konstiga beslut och fel prisättning.

Som sagt spendera gärna lite tid på olika formum och läs vad folk skriver om den så kommer du nog finna samma konsensus som jag fann... Nucleus är en bra produkt men inte prisvärd för att få motordrivna reglage.... och lär ju inte bli bättre när t.e.x X-Touch släpps...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite verklighetsförankring kanske... då jag själv var inne på att köpa Nucles så har jag läst på ganska mkt om den, och läst mängder av trådar. Alla sa samma sak, "cool produkt" men att priset var åt helvete, den är ca 10 000 för dyr.

Dom flesta sa också att dom ej ville betala extra föreas innbyggad interface då dom flesta redan hade ett samt att om man skulle haft det som ett primärt interface skulle man insånnafall velat ha mer kanaler.. dom missade målet..

Dreas DAW controller lösningar med alla genvägar osv och arbetsflöde var dock väldigt imponerade av dom flesta..

Nuclues har floppat, den har inte sållts alls lika bra som jag tror SSL hade väntat sig pga av konstiga beslut och fel prisättning.

Som sagt spendera gärna lite tid på olika formum och läs vad folk skriver om den så kommer du nog finna samma konsensus som jag fann... Nucleus är en bra produkt men inte prisvärd för att få motordrivna reglage.... och lär ju inte bli bättre när t.e.x X-Touch släpps...

Inse att du och de som klagar på priset inte är målgruppen, för den målgruppen är runt 30.000 för SSL kvalitet och bra mikpreamps, ljudkort, moving faders och andra kontrollfunktioner, SSL mjukvara m.m. inget att blinka över. Snarare väldigt billigt.

Du verkar inte heller ha insett att denna är främst riktad till AV Mastering och songwriters m.m.

SSL har ju andra enheter som Matrix för de som kräver mer in och utgångar.

Redigerat av LeStud
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Inse att du och de som klagar på priset inte är målgruppen, för den målgruppen är runt 30.000 för SSL kvalitet och bra mikpreamps, ljudkort, moving faders och andra kontrollfunktioner, SSL mjukvara m.m. inget att blinka över. Snarare väldigt billigt.

Du verkar inte heller ha insett att denna är främst riktad till AV Mastering och songwriters m.m.

SSL har ju andra enheter som Matrix för de som kräver mer in och utgångar.

De som klagar tillhlr målgruppen, då Nuclues är riktigad för hemma studios...för att vara SSL är den väl ändp ganska rimligt prissatt ... Håller inte med dig ändå.. visst deras superanalogue preamps är en fin bonus... för vissa kan det räcka gott.Men folk köper Nuclues pga av att det är en DAW controller med motordrivna reglage i första hand.

Problemet är dock att dom flesta vara intresserad av DAW controller funktionaliteten och deras mjukvara, och dom flesta hade både pre amps och interface redan och ville därför inte betala extra för något man inte kommer använda.

Hade dom tagit bort allt sådant lull lull och satt priset 20 000 på den så hade den sålt som smör kan jag lova..

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

De som klagar tillhlr målgruppen, då Nuclues är riktigad för hemma studios...för att vara SSL är den väl ändp ganska rimligt prissatt ... Håller inte med dig ändå.. visst deras superanalogue preamps är en fin bonus... för vissa kan det räcka gott.Men folk köper Nuclues pga av att det är en DAW controller med motordrivna reglage i första hand.

Problemet är dock att dom flesta vara intresserad av DAW controller funktionaliteten och deras mjukvara, och dom flesta hade både pre amps och interface redan och ville därför inte betala extra för något man inte kommer använda.

Hade dom tagit bort allt sådant lull lull och satt priset 20 000 på den så hade den sålt som smör kan jag lova..

Sök jobb som produktchef, du verkar ha koll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Happ. Då är det igång lite igen. Vi får väl visa folk än en gång vad som egentligen finns bakom dessa personligheter.

X32 är från början ett Midas projekt som Behringer tog över när de köpte Midas & KT så det blev en lite bakvänd lansering,

Har du någon faktiskt insikt i om det är så?

Eller är det ditt vanliga googlande plus ihoplimmande av saker så det 'verkar rimligt' och sen presentera detta som fakta?

Å inte dina vanliga undanflykter eller hårklyverier. Tala klarspråk tack.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att ta fram dom där lugnande pillren igen?

Ha ha ha!

Nä.....

Bara att inse ren fakta.

Alla personer drar inte jämnt.

Har kollat lite och dessa två herrar som inte vågar utge sig för namn annat än ett nickname, har varit i luven på varandra i fler trådar.

Fan vet om inte privata chatrum är mer intressant likväl som att trådskaparen tillåts agera moderator för sin egna tråd.

Man kan bara sitta med hakan till knäna och gapa med hela munnen över den här sandlådan.

Jösses!

Avseende de personer som är intresserade av X32 i bruk och en framtida investering så kan man enkelt konstatera.

Mixerna har ingen egentlig funktion när det kommer till revirpinkande i alla fall!

Personligen så har jag kört kanske femtio livejobb på den.

Jag tycker att den är fantastisk.

Var lite orolig i början för hanteringen rent fysiskt i och med livejobb.

In och ut ur casear.

Fukt och snabba temperaturväxlingar. Ja sånt som är vardag för en mixer helt enkelt.

Det fanns ju ingen hands on research på detta när uthyrarna köpte in dessa.

Men man köpte ändå!

"-Den är så sjukt billig att vi kan köpa en till direkt om den går sönder!"

...så låter det hos de flesta kunder jag jobbar för.

Jag har sett en enda X32 falera.

Det var en knapp för val av filtertyp i EQ-sektionen som inte ville krypa upp efter man tryckt på den.

Troligtvis pga lite sned montering och lätt åtgärdat.

Något som retar mig med bordet är följande två viktiga saker i mitt jobb.

1. För litet antal kanaler!

Med detta menas inte fysiska ingångar utan virtuella faders.

32 signalvägar räcker inte långt idag när man kör både FOH samt monitor från bordet.

2. Effektreturerna saknar dynamiksektion samt EQ!!!!

Vill jag komprimera skiten ur ett reverb så måste jag adressera returerna ner på ett par vanliga faderkanaler.

Det är inte bra då dessa kanaler oftast behövs till annat samt, det finns dedikerade effektreturer på bordet! Dom ska användas till det!

Vem vill inte processa effektreturer!?!?!? 2014!?!?! Hallå!!!

Om jag vill EQa en reverbretur så tvingas jag göra detta på bussen som sänder till effekten i stället!

Helt bakvänt i tänket och känns som att dom försökt spara processorkraft i dynamikdelen där.

Kass!

Gör om gör rätt!

Slutligen.

Jag skulle ALDRIG använda X32 som kontrollenhet för en DAW i vardagligt arbete!

Att använda en startfunktion till Cubase i och med en "scene change" via Mackie Controle...

...sure, det kan nog vara bra för teatersällskap med massa scenbyten men möjligheterna för extern styrning är för klena för att kunna användas proffessionellt.

Man kan ju hoppas att tråden går tillbaka till TS ursprungliga tanke i vilken Behringer X32 diskuteras.

Garvar vidare här!

Piiiz!

Mojje Andersson

Crunchman Productions Ltd.

Falköping

ps. Ska jag skriva med telefonnumret oxå?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

De som klagar tillhör målgruppen, då Nuclues är riktigad för hemma studios

Upscale sådana eventuellt ja där 10.000 mer eller mindre inte spelar någon direkt roll

För att vara SSL är den väl ändp ganska rimligt prissatt ... Håller inte med dig ändå.. visst deras superanalogue preamps är en fin bonus... för vissa kan det räcka gott.Men folk köper Nuclues pga av att det är en DAW controller med motordrivna reglage i första hand.

Problemet är dock att dom flesta vara intresserad av DAW controller funktionaliteten och deras mjukvara, och dom flesta hade både pre amps och interface redan och ville därför inte betala extra för något man inte kommer använda.

Hade dom tagit bort allt sådant lull lull och satt priset 20 000 på den så hade den sålt som smör kan jag lova..

Du tänker lite fel när du inte inser att SSL vill sälja allt "det" tillsammans för att kunna leverera en färdig kvalitetsprodukt och för att slippa onödiga support och garantiärenden och som sagt deras målgrupp för den är inte hemstudiofolket utan mer pro Låtskrivare, AV-studios, projektstudios och upscale småstudios.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset är inte satt än, den blir säkert dyrare men verkar vara värd det.

Jo priset är satt av Behringer, trodde du var bra på att goggla men tydligen inte.

"Midas M32 has a suggested US MAP (Minimum Advertised Price) of $4,999.99, and is covered by Music Group’s Three-Year Warranty Program."

Link to comment
Dela på andra sajter

Upscale sådana eventuellt ja där 10.000 mer eller mindre inte spelar någon direkt roll

Du tänker lite fel när du inte inser att SSL vill sälja allt "det" tillsammans för att kunna leverera en färdig kvalitetsprodukt och för att slippa onödiga support och garantiärenden och som sagt deras målgrupp för den är inte hemstudiofolket utan mer pro Låtskrivare, AV-studios, projektstudios och upscale småstudios.

Du är ute och cycklar proffsen köper deras dyra mixerbord där du få lägga till en extra nolla.

Och an kan fortfarande vara proffs och ha en liten studio hemma, är väl främst storleken som skiljer.

Man kanske inte har lika många kanaler osv som i en stor studio.

Om du känner till SSLs övriga produkter och priser för dessa borde du inse att dessa inte riktar sig till dessa som inte bryr sig om vad det kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo priset är satt av Behringer, trodde du var bra på att goggla men tydligen inte.

"Midas M32 has a suggested US MAP (Minimum Advertised Price) of $4,999.99, and is covered by Music Group’s Three-Year Warranty Program."

Det är ju i USA det. Svenskt pris är inte satt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ute och cycklar proffsen köper deras dyra mixerbord där du få lägga till en extra nolla.

En nolla? två menar du väl om man ska prata om SSLs tyngre produkter men som sagt Nucleus fyller många proffs önskemål.

Och an kan fortfarande vara proffs och ha en liten studio hemma, är väl främst storleken som skiljer.

Man kanske inte har lika många kanaler osv som i en stor studio.

Som sagt för ett proffs så spelar 10.000 extra noll roll om det underlättar proffsets arbetslöse och ger högre kvalité på slutproduktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...