Jump to content
Annons

Letar dansbandssynt

Recommended Posts

Iternity (oregistrerad)
Postat

Godkväll kära studioforumiter!

Jag har fått i uppdrag att göra en look-alike på Barbados dänga Kom Hem. Går väl sisådär bra. Om ni lyssnar på den så finns det en staccatosynt och en pad/stråksynt. (Gissar att dessa två syntar är layerade.) Hur som helst lyckas jag inte skruva till något vidare sånt ljud med den lilla arsenalen syntar jag har. Jag har mest skruvat arga electrosyntar i mina dagar. Så det här är lite annat.

Därför vänder jag mig till vårat eminenta studio forum för hjälp tips och råd. Någon som kan tipsa om plugg som bör lämpa sig för ändamålet? Hur skruvar jag till det ljudet etc?

Hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut det här. Nu kallar sängen! Godnatt!

Häls. Johan

Annons
Postat (redigerat)

Använd någon av de s.k. smör-och-bröd-syntar som finns, exempelvis Steinbergs HALion Sonic, IK Multimedias SampleTank eller liknande, så borde det går att få något lämpligt.

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.