Jump to content
Annons

Ljudkort?


HinHaley (oregistrerad)

Recommended Posts

HinHaley (oregistrerad)

Ah, den klassiska frågan.

Jag vill ha ett nytt ljudkort då jag känner att det standardljudkort jag har inte håller måttet. Jag producerar just nu främst pur electronica men i framtiden kan det bli frågan om att t.ex spela in och mixa även lite mer traditionellt rockiga projekt. Jag har funderat på att köpa mig ett externt ljudkort, men jag är begränsad till USB, är det ett Problem? Prisklassen jag tänkt mig är 2500-3000 kr. Skulle vara mycket tacksam för en guide i ljudkortsdjungeln.

-Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Varför begränsas du till USB? Men om så är fallet så har Audiophile USB till en kostnad av ca 2000 SEK. Gå in på www.luthman.se och bestäl en katalog eller fråga dem om detta.

Annars finns också Audiophile 2496 som PCI-kort, ca 1700 SEK.

Kanske räcker detta till att börja med. När någon av dessa två ljudkort börjar bli lite begränsade kan det var så att din dator inte mäktar mer - kanske då daxs för en nyare dator eller kläm in mer RAM-minne. Rensa datorn och ha så få program som möjligt... Eller om du har en kraftfull dator - ja, då är det läge för mer profsiga ljudkort.

Beställ musikkatalogen från Luthman, där finns det en del information om olika ljudkort.

Sedan kan du gå till en musikbutik nära dig och ställa där dina frågor..

Lycka till...

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Carlos (oregistrerad)

Kolla upp kort hos en återförsäljare el på internet. Jag har hört att det kan vara ganska fet latency på usb-kort (speciellt usb 1), men har aldrig själv testat ....

mvh Carlos

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...