Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte för en tid sen triggerpluggen från Steven Slate, just för att "den är bra att ha", just för dom som kanske vill ha dessa ljud.

Och nu ikväll skulle jag remixa en låt och skulle byta ut lite trötta trumljud och testa pluggen lite.

Inget snack om att pluggen vet vad den gör. Men det är två saker som jag retar mig på. Och behöver hjälp med.

Dels så är jag inte ett skit (so far) imponerad av samplingarna.

Sen undrar jag hur man ska kunna previewa ljuden. Måste man verkligen ladda in ljud för ljud på dessa "empty" slottar?

Och varför finns det ingen previewknapp? Eller är jag blind? Jag måste trycka på play för att pluggen ska spela upp efter triggern.

Går det inte att ladda alla ljuden när man klickar på en mapp på en gång? Det brukar vara som fyra samplingar per ljud. Nu måste man markera en empty slot och dubbelklicka på ett ljud. Sen markera en ny empty slot för att dubbelklicka och ladda nästa ljud. Eller går det att ladda hela mappen med ett klick?

Om det inte går så är det den mest trögjobbade plugg jag nånsin haft!?!

Och sen igen då.. VAD är det för jävla ljud? Låter som en distad hundspya.

Rejält besviken!

Visst RTFM... men är för kokhet i substansen just nu 😏

Tacksam för hjälp! Om det finns nån därute som fattar den här pluggen!

post-6091-0-56344000-1343071956_thumb.png

Annons
Postat (redigerat)

Inget fel på samplingarna enligt mig, finns ju ett brett utbud som borde täcka alla behov. Dock diggar jag ljuden från Abbey Road 70s (NI) och miditriggar dem ofta genom Trigger för virvel och kick 😉

mvh Jon

Redigerat av Yllet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.