Jump to content
Annons

ds


dreamsituation?  

7 röster

  1. 1. dreamsituation?

    • 1.JA
      3
    • 2.NEJ
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN:Ds

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:k

LÅTLÄNGD:1.39

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: (ex.2 megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Ds

LÅTLÄNK:Fast version

Tempo? Vers? Intro? Brygga?

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra sångljud igen.

Upp med tempot! 😉 Inte för mycket men ett par bpm iaf. Låten skulle behöva stadigare/mer statiskt komp tror jag. Känns lite svävande med bas/tr nu. Kanske beror på tempot, vet inte riktigt..

Du har några gitarrer som grötar ihop sig. Försök få mer olika sound på dom. Nu slåss dom om det lilla utrymme dom har. Dessutom är orgeln där och bråkar nånstans också. Panorera, EQa, oktavera....

Annars bra låt som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag installerade delar av BFD igår och adressera banken fel på nå't sätt så jag kommer inte in cubase just nu 🙁 men jag kände nog att den gick lite sakta, jag lät en kompis höra den och han tyckte trumloopen inte var tajt?Gitarrfigurerna i versen spelar jag på en lapsteel som jag klippt ihop den bästa av 500 tagningar

den är förövrigt till salu 😄

Tack för kommentarerna

Fortsätt lyssna

Ds

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt Karl. Mycket bra sång, sköna gitarrdetaljer, fint nästan gammaldax jazz/blues-gung. Håller med om kommentarerna om kompet, ett mera innehållsrikt mastigt trumkomp skulle göra låten ytterligare några snäpp bättre.

Fan - du närmar dig Sting här nästan, Karl (=bra betyg från min sida)! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt Karl. Mycket bra sång, sköna gitarrdetaljer, fint nästan gammaldax jazz/blues-gung. Håller med om kommentarerna om kompet, ett mera innehållsrikt mastigt trumkomp skulle göra låten ytterligare några snäpp bättre.

Fan - du närmar dig Sting här nästan, Karl (=bra betyg från min sida)!  🙂

"ett mera innehållsrikt mastigt trumkomp skulle göra låten ytterligare några snäpp bättre" när jag lägger ett "trumkomp" antingen drag & drop från Stylus eller import av nån audioloop...det hela går väldigt fort för att komma igång och när man sedan mixar ner och lyssnar så blir det ofta minst sagt statiskt och säkert skit-tråkigt att lyssna på om man är trummis 🙂 önskar jag vore trummis så jag kunde höra det 🙂 men du är ju trummis...gör ett schysst groove i några bpm mer så är vi på väg åt rätt håll 😮... den är ju fortfarande på skisstadiumet och det vore nice att få lite bättre stuns på den fronten(bara om du har tid och pallar)

Tack för lyssning 😄

Fortsätt lyssna

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

din sång...den låter KUNG!!!!!... SH¤%&(T vad du har avancerat... 😮

du får döpa om dig till Sol-sting 😉

Jag har spectrasonics Backbeat till Stylus RMX.. kanske kan leta rätt på ett schysst komp där med breaks o grejer...

Skickar du bara ett PM med sång/musik , minus trummor + tempoangivelse ska jag kolla i morgon...

och JA..låten mår mycket bättre av det högre tempot.. den långsammare låten borde ha vispar istället och kanske inte så rigid takt..kanske lite släpigt jazzstuk möjligtvis..

Link to comment
Dela på andra sajter

din sång...den låter KUNG!!!!!... SH¤%&(T vad du har avancerat... 😮

du får döpa om dig till Sol-sting 😉

Jag har spectrasonics Backbeat till Stylus RMX.. kanske kan leta rätt på ett schysst komp där med breaks o grejer...

Skickar du bara ett PM med sång/musik , minus trummor + tempoangivelse ska jag kolla i morgon...

och JA..låten mår mycket bättre av det högre tempot.. den långsammare låten borde ha vispar istället och kanske inte så rigid takt..kanske lite släpigt jazzstuk möjligtvis..

Kung och Kung...jag vet inte...men innan jag skickar nå't får det bli en omtagning av den snabba versionen....sen är det lustigt hur klangen i rösten ändras vid olika tonarter v/s akustiska baserade låtar och el-låtar...jag tycker själv inte jag låter som jag brukar men...vad göra åt det....kanske nå'n plug 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...