Jump to content
Annons

Recommended Posts

Edd14 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej, Jag har precis köpt Roland Fp7 och jag är väldigt nöjd med köpet fast jag undrade ifall det fanns någon som har lite mer erfarenhet om just det här pianot.

Jag har precis upptäckt "Lopper" och jag blev ännu gladare när jag såg att jag kunde spela Blues och 12bar och ändra rytmen, men jag undrar en sak. Alla blues och 12 bars är i F och jag spelar alltid blues/rock 1-4-5 i C, finns det något sätt som jag kan transponera denna 12 baren eller blusen till C. Jag blir VÄLDIGT tacksam för ett svar!!!

Jag vett att i just den här 12 baren eller blusen så finns det både trummor och bas, i fall jag tar bort basen så kommer det fortfarande stå på displayen att jag ska spela F7 och Bb7 osv, men jag kan väll spela i vilken tonart jag vill när jag bara har trummor i bakgrunden? Eller?

Jag har också märkt att det finns ett USB uttag på pianot och därför undrar jag i fall det finns någon här som vet var jag skulle kunna fixa 12 bar blues i C i ett skönt tempo så att jag bara kan sitta och improvisera till trummor och bas med hjälp utav Blues Skalorna.

MvH Eddie

Redigerat av Edd14
Annons
Postat

...om det inte går, så kan du väl prova att stämma om pianot i F istället.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.