Jump to content
Annons

Tips till Pluggen Massive


Lonie

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...

Är du helt ny med synthen eller har du lärt dig grunderna? Jag använder Massive till i princip allt jag gör och har kört den i kanske två år. Började med att kolla på lite tutorials på youtube där en kille gick igenom det mest grundläggande och sen började göra mer och mer avancerade grejer för varje del av sina tutorials. Syftet med videorna var att lära ut hur man gör dubstepljud, och det kanske inte är det du är ute efter, men han gick verkligen igenom allt och förklarar vad han gör vilket ger en förståelse för tänket bakom Massive. När man väl förstår hur den funkar är det bara att sitta och leka mycket så lär man sig mycket. Och då kan man ju lättare hänga med i andra videotutorials som utgår från att man kan en del redan.

Här är del 1, börja med den:

Det som är så jävla grymt med Massive är ju att man i princip kan koppla vad som helst till vad som helst och även göra macros (koppla ett reglage till flera andra parametrar samtidigt) som man kan styra med olika midikontroller. Finns ett antal inbyggda effekter, både av insert-typ och send-typ, som man kan balla ur med. Och min favorit: feedback-reglaget!! För mig är det den fetaste mjukvarusynth jag testat. Själva pluggen väger inget heller.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...