Yerba (oregistrerad) Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Hej. Har lite strul med Ableton, jag ska spela in ett Clip för att använda som sample. Och jag vrider och vänder på t.ex, cutoff när jag spelar in klippet. När jag sedan trycker Play på klippet hörs inte denna effekt, utan det spelas utan Cutoff justeringen. Hur fixar jag detta? jag vill kunna vrida och vända på effekterna och ha med dom i klippet. Mvh
SLC-trax Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Jag tror inte att det funkar tyvärr att spela in en MIDI-signal till ett audiospår. Men jag tror att du kan göra så här. Spela in clippet samtidigt som du spelar in till en MIDI-kanal med en Sampler. Sen drar du bara ljudklippet till Samplern.
Ajaj Barnhagen Postat 30 juli 2012 Postat 30 juli 2012 Jag skulle antingen fixat det i Clip envelopen eller spela in i arr.vyn, då borde filtersvepen komma med.
Miklo Postat 30 juli 2012 Postat 30 juli 2012 Hur har du satt upp "mottagarspåret"? Det måste stå på post effects, annars får du inte med effekter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.