Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min dator beter sig lite underligt. Började med att plocka bort lite program, och gjorde sen en systemåterställning några dagar bakåt i tiden. När jag startade datorn igen var alla program som jag tagit bort med på listan "lägg till/ta bort program" igen. Men några går inte längre att ta bort?!?!

Annons
Postat

Förmodligen så finns det felaktiga registernycklar som säger att programmen finns fast dom inte gör det. Kör inte XP själv, men det borde gå att leta upp listan på "installerade" program och sen rensa manuellt.

Postat

Jo, för att få bort programmen från listan ska du ta bort värden i registret.

Kan inte vilka värden som ska tas bort i huvudet, men ett sätt är ju att söka på programnamnet och plocka bort...

Googla så hittar du säkert hur du ska göra

Postat

Jag brukar använda ett program som heter Regcleaner för att rensa i registret. Funkar för W98/ME/XP. Jag använder en något äldre version som är/var gratis, men är säker på att betalvarianten ger valuta för pengarna. Här är hemsidan.

Postat

Tror det funkar såhär i ditt fall 😎

Avsinstallera inte program först och gör en systemåterställining sen för då återställer du de program du precis har tagit bort, den kan bara lägga tillbaka registernycklarna så det ser ut som om programmet finns kvar för programmen är borttagna.

Postat
Jag brukar använda ett program som heter Regcleaner för att rensa i registret. Funkar för W98/ME/XP. Jag använder en något äldre version som är/var gratis, men är säker på att betalvarianten ger valuta för pengarna. Här är hemsidan.

I concur... bra program... regedit e mys

Postat

Det blir till att ringa herr Ominstallation. Det går snabbare än att hålla på

att grotta ner sig i den binära batchrymden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.