Jump to content
Annons

Sökes: Metal-solo


Falconshield

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på att jobba på ett tävlingsbidrag till Riot Games "Songs of the Summoned 3". Temat för året är rock och jag håller på med en låt som förhoppningsvis kniper förstaplatsen. MEN - jag är egentligen ingen gitarrist och det jag behöver är ju ett smäktande gitarrsolo.

Den nuvarande versionen finns att lyssna på här: http://soundcloud.co...eld/hecarim-4v2

Jag MÅSTE vara klar med detta den 25e Juni, men jag har inget emot att det blir klart så fort som möjligt.

Eftersom jag lite då och då gör den här typen av produktioner (se http://forum.studio....um-gam3r-m3tal/ ) så kommer det bli aktuellt med fler gitarrsolon om intresse finns 🙂

Jag livnär mig på min lilla studio men är inte särskilt förmögen. Om jag vinner kan jag erbjuda en symbolisk summa på 500 kronor.

Om det finns någon intresserad så hör av er, gärna till josef@falconshield.com

Mvh

/ Josef Falkensköld

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja.

Om jag hinner bredvid jobbet i veckan kan jag lägga ett solo åt dig. Återkommer hit eller till din mail, så fort jag vet hur det ser ut på labbet.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte lyssnat ännu men kan kanske göra ett försök men jag undrar tonart och bmp (för att metronomen skall fungera rätt i Cubase.) på låten och gärna en ackordlista...så jag vet om det är något jag kan göra fundera ut något intressant till och sen så behövs det i a f om du vill att det gärna skall gå litet fortare så att man slipper ta ut hela låten innan man börjar med riffen...

har inte lyssnat på den och orkar inte med någon musik just idag....men tänkte att jag kunde börja spåna ändå liksom om man hade litet worksheets.

PM:a gärna mig med infon eller lägg ut den här i tråden under dagen....

mvh

🙂

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej på er!

Jättetrevligt att ni vill hjälpa till 🙂

Låten går i 150 bpm och i tonart E. Just de partierna där jag särskilt vill ha solon (ungefär 1:16-1:36 samt 2:36-2:58) varierar inte särskilt mycket, Det är lite tugg på E samt en nedgång C-B-G-F(och så tillbaka till E).

Jag har gjort låten nedladdningsbar från Soundcloud, så det är bara att dra ner o spela 🙂

mvh

Redigerat av Falkensköld
Link to comment
Dela på andra sajter

Eh-med den följden går den nog i C men det spelar inte så stor roll då E är tredje inverison och tillhör samma familj (T) så E går precis lika bra och det moduset låter ju fräckare, litet mörkare än en glad C skala.. Är det något sådant du tänkt eller ???? En B-Lokrisk-skala fungerar ju också utmärkt och låter nog mest metal i just detta sammanhang kan jag tänka....

Jag testar spela något imorgon....

Det blir skojj och trevligt-hoppas att jag kommer fram till något bra bara.....Spelar väldigt ojämn kvalitet är jag rädd. En låt låter bra medans nästa kan låta piss, tyvärr...vi får höra....

Ha det bäst..

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, jag trodde inte jag behövde vara så specifik 🙂 Jag vet inte vilken skala jag använder mig av, men det är ju definivt inte E-Dur. Jag vet bara att tonikan är E.

Jag försöker att inte snöa in mig för mycket på teorin utan kör på det jag tycker låter coolt 🙂

Det är några stycken som hört av sig och visat intresse. Otroligt roligt! Men jag förbehåller mig rätten att välja ut det bidrag jag tycker passar bäst.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Yo.

Jag laddar ner och sätter mig en stund ikväll, jag har lite sköna vibbar från låten som jag tror kan bli ett bra solo. Funkar det inte så funkar det inte, har tyvärr inte så mycket tid senare i veckan.

Metal!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat nu och det är bra produktion du har här. 😛

Testar...

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mitt försök till metalgitarrgnissel klart redan. 😉

Jag har dropbox och kan länka en spelare med mp3 direkt i tråden.....så kan du, Falkensköld få en länk till wav.filerna med sologitarren via PM om du vill ha dem och tror att du kan göra något av dem.

Blir det bra, eller ????

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Än en gång - tack till alla som tagit sig tid för att hjälpa mig, och tack för de vänliga orden 🙂

Nu har jag emellertid hittat min sologitarrist i Martin Floberg som spelade upp låten i brygga och jag har inget vidare behov av solon för tillfället.

Med Vänliga Hälsningar!

/ Josef Falkensköld

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...