Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har kört in waves-effekter och de funkar utmÀrkt i garageband, men de finns inte med i insert-listan i logic express 7..?

Funkar inte i logic, nÄt fel i installationen eller ska jag hÀmta in de effekterna nÄn annanstans Àn insert?

--

Har Àven kört med fxpansions vst2au och det funkade pÄ vissa instrument/effekter men fÄr pÄ en del:

"Error code -1 was returned by the CoreAudio driver."

NÄgon som rÄkat ut för?

Gjorde en sökning pĂ„ google men hittade inget som hjĂ€lpte 😉

Tacksam för svar!

Annons
Postat

GÄ in pÄ Logics sida istÀllet. DÀr fanns, för ett litet tag sedan i alla fall, diverse tips och en förteckning över ett antal pluggar som funkade.

Postat

De har alltsĂ„ satt en spĂ€rr sĂ„ man inte ska kunna köra waves pluggar i express för att det Ă€r budget-logic? 🙂

Postat

Waves fungerar utmÀrkt i L Express. Man behöver den senaste versionen av AU-pluggen sÄ fungerar det (Àven om det man har fungerar i GB sÄ Àr det inte sÀkert att det fungerar direkt i LE, den Àr hÄrdare pÄ valididering). Bara att hÀmta hem senaste frÄn Waves hemsida.

• 3 veckor senare...
Postat

Jag lĂ€ste nu pĂ„ deras hemsida att det inte ska komma nĂ„gon AU-update till Waves 4. Vilket alltsĂ„ innebĂ€r att alla som sitter pĂ„ logic 7 bara kan köra waves 5 och senare. Är inte det lite dĂ„ligt?

Varför Àr logic 7 sÄ kinkig pÄ valideringen? Och varför vÀgrar waves fixa en AU-update till version 4?!

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Efter extremt mycket pill sĂ„ har jag fĂ„tt waves 4 att fungera i Express 🙂

Fick öppna AU validator och kryssa i de wavespluggarna jag ville ha. Stod att valideringen crashade men de dök upp i en incompitable-meny i effektpopupen och fungerade hur bra som helst.

Kul 🙂

Postat
Varför Àr logic 7 sÄ kinkig pÄ valideringen? Och varför vÀgrar waves fixa en AU-update till version 4?!

Apple upptÀckte (nÀr de köpte Logic) att supportavdelningen jobbade

med fel som berodde pÄ att plugin-tillverkarna inte följde

plugin-standarden.

DÀrför uppfanns valideringsfunktionen. Kontentan blir vÀl ett stabilare

program (mindre risk att pluggarna kraschar) och ett gÀng sura

plugg-tillverkare (typ Waves) som mÄste uppdatera sina pluggar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.