schopin Postat 4 mars 2005 Postat 4 mars 2005 Hej! Jag har kört in waves-effekter och de funkar utmĂ€rkt i garageband, men de finns inte med i insert-listan i logic express 7..? Funkar inte i logic, nĂ„t fel i installationen eller ska jag hĂ€mta in de effekterna nĂ„n annanstans Ă€n insert? -- Har Ă€ven kört med fxpansions vst2au och det funkade pĂ„ vissa instrument/effekter men fĂ„r pĂ„ en del: "Error code -1 was returned by the CoreAudio driver." NĂ„gon som rĂ„kat ut för? Gjorde en sökning pĂ„ google men hittade inget som hjĂ€lpte đ Tacksam för svar!
wonderboy Postat 4 mars 2005 Postat 4 mars 2005 GÄ in pÄ Logics sida istÀllet. DÀr fanns, för ett litet tag sedan i alla fall, diverse tips och en förteckning över ett antal pluggar som funkade.
schopin Postat 4 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 mars 2005 De har alltsĂ„ satt en spĂ€rr sĂ„ man inte ska kunna köra waves pluggar i express för att det Ă€r budget-logic? đ
chrisB Postat 4 mars 2005 Postat 4 mars 2005 Waves fungerar utmÀrkt i L Express. Man behöver den senaste versionen av AU-pluggen sÄ fungerar det (Àven om det man har fungerar i GB sÄ Àr det inte sÀkert att det fungerar direkt i LE, den Àr hÄrdare pÄ valididering). Bara att hÀmta hem senaste frÄn Waves hemsida.
schopin Postat 24 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 24 mars 2005 Jag lĂ€ste nu pĂ„ deras hemsida att det inte ska komma nĂ„gon AU-update till Waves 4. Vilket alltsĂ„ innebĂ€r att alla som sitter pĂ„ logic 7 bara kan köra waves 5 och senare. Ăr inte det lite dĂ„ligt? Varför Ă€r logic 7 sĂ„ kinkig pĂ„ valideringen? Och varför vĂ€grar waves fixa en AU-update till version 4?!
schopin Postat 1 maj 2005 TrĂ„dstartare Postat 1 maj 2005 Efter extremt mycket pill sĂ„ har jag fĂ„tt waves 4 att fungera i Express đ Fick öppna AU validator och kryssa i de wavespluggarna jag ville ha. Stod att valideringen crashade men de dök upp i en incompitable-meny i effektpopupen och fungerade hur bra som helst. Kul đ
milton Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Varför Àr logic 7 sÄ kinkig pÄ valideringen? Och varför vÀgrar waves fixa en AU-update till version 4?! Apple upptÀckte (nÀr de köpte Logic) att supportavdelningen jobbade med fel som berodde pÄ att plugin-tillverkarna inte följde plugin-standarden. DÀrför uppfanns valideringsfunktionen. Kontentan blir vÀl ett stabilare program (mindre risk att pluggarna kraschar) och ett gÀng sura plugg-tillverkare (typ Waves) som mÄste uppdatera sina pluggar...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.