Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har kört in waves-effekter och de funkar utmärkt i garageband, men de finns inte med i insert-listan i logic express 7..?

Funkar inte i logic, nåt fel i installationen eller ska jag hämta in de effekterna nån annanstans än insert?

--

Har även kört med fxpansions vst2au och det funkade på vissa instrument/effekter men får på en del:

"Error code -1 was returned by the CoreAudio driver."

Någon som råkat ut för?

Gjorde en sökning på google men hittade inget som hjälpte 😉

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Gå in på Logics sida istället. Där fanns, för ett litet tag sedan i alla fall, diverse tips och en förteckning över ett antal pluggar som funkade.

Postat

De har alltså satt en spärr så man inte ska kunna köra waves pluggar i express för att det är budget-logic? 🙂

Postat

Waves fungerar utmärkt i L Express. Man behöver den senaste versionen av AU-pluggen så fungerar det (även om det man har fungerar i GB så är det inte säkert att det fungerar direkt i LE, den är hårdare på valididering). Bara att hämta hem senaste från Waves hemsida.

• 3 veckor senare...
Postat

Jag läste nu på deras hemsida att det inte ska komma någon AU-update till Waves 4. Vilket alltså innebär att alla som sitter på logic 7 bara kan köra waves 5 och senare. Är inte det lite dåligt?

Varför är logic 7 så kinkig på valideringen? Och varför vägrar waves fixa en AU-update till version 4?!

• 1 månad senare...
Postat

Efter extremt mycket pill så har jag fått waves 4 att fungera i Express 🙂

Fick öppna AU validator och kryssa i de wavespluggarna jag ville ha. Stod att valideringen crashade men de dök upp i en incompitable-meny i effektpopupen och fungerade hur bra som helst.

Kul 🙂

Postat
Varför är logic 7 så kinkig på valideringen? Och varför vägrar waves fixa en AU-update till version 4?!

Apple upptäckte (när de köpte Logic) att supportavdelningen jobbade

med fel som berodde på att plugin-tillverkarna inte följde

plugin-standarden.

Därför uppfanns valideringsfunktionen. Kontentan blir väl ett stabilare

program (mindre risk att pluggarna kraschar) och ett gäng sura

plugg-tillverkare (typ Waves) som måste uppdatera sina pluggar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.