Jump to content
Annons

Bra eller dålig idé att köpa ett M-Audio C400


berch

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Ljudkvalitet först och främst.

Märker jag inte något alls vad gäller ljudkvalitet så kan det ju vara lite tveksamt om det är värt det.

I så fall köper jag för att komma åt delar av ljudkortets funktioner som inte finns hos UX2, som t ex möjligheten till att enkelt a - b lyssna och att få reverb på sången utan att det påverkar latencyn.

Om det går att använda även till att DJ-a lite för hemmabruk så är det ett klart plus. Äger Traktor 2 Pro och UX2 funkar inte klockrent där.

Edit: stavfel mm

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hade själv en Line6 UX2 en gång i tiden och ljudkortet var sannerligen inte av bästa kvalitet

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kvaliten är ok, fungerar ju än efter alla dessa år. köpt ca 2006, preamp och ad/da kan vara en annan sak.

Är det jag är nyfiken på först och främst. (preamp, AD/DA)

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är dålig gain i det ljudkortet när man använder en dynamisk mik som en Shure beta 58. Kondensator mickar som Röde nt2a fungerar bra ihop med ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mest problem med latency just nu, sprak och knaster, inget jag märkt av med tidigare ljudkort vare sig UX2 eller Waveterminal 192M, tidigare. Ux2 har i och för sig protesterat om jag haft för många vst på gång samtidigt. Bara att frysa syntarna så har det löst sig, C400 sprakar i alla fall. Felsöka först sedan bli sur antar jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

En halvtimme senare så har jag upptäckt att det är samma sak med C400, frysa EZ-drummer och det antal VSI som behövs och inget knaster längre. Det märkliga är att när jag lyssnar i lurar inget knaster, i högtalarna lät det först som att det klippte digitalt. Blev dessutom värre när jag ökade volymen. Fixade sig som sagt men på lite udda sätt. Antar att det beror på latency vid använding av VSI.

Inga problem med Shure, användwr mest fantommatade mickar i alla fall, ska testa vad jag tycker med min beta58a.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...