Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå, jag och en kompis har hållt på med lite hip hop/rap nu ett tag och jag undrar kort och gott vilka program ni kan rekommendera för en nybörjade med Behringer 1002fx mixerbord, ADK-5.1 condenser mick?

samt lite inställningar med mjukvaran skulle vara sjukt uppskattat!

Min första låt:

Min kompis nyaste låt:

http://www.youtube.com/watch?v=o_nkKBrXgE8

Annons
Postat

Kan bara meddela att ni har bättre grejer ljudkvalitetsmässigt än vad Beatles hade på 60-talet.. Se till att göra bra musik så löser det sig! 😉

Postat

Kan bara meddela att ni har bättre grejer ljudkvalitetsmässigt än vad Beatles hade på 60-talet.. Se till att göra bra musik så löser det sig! 😉

Hehe jo men det vet jag liksom redan 😛 Jag vill just nu bara få reda på vilka mjukvareprogram som är bra till en nybörjare, har suttit lite i Adobe Auditioner och sett lite i Logic Pro (som jag gillar då). annars har jag testat FL, Cubase, garageband

Postat

Hehe jo men det vet jag liksom redan 😛 Jag vill just nu bara få reda på vilka mjukvareprogram som är bra till en nybörjare, har suttit lite i Adobe Auditioner och sett lite i Logic Pro (som jag gillar då). annars har jag testat FL, Cubase, garageband

Ok.. Du verkar gilla Logic Pro.. I så fall ska du börja med GarageBand som är (mer eller mindre) gratis och då du vuxit ur det så är allt du gjort där kompatibelt att importera i Logic Pro. Men då är det alltså mac och OS X som gäller! Eftersom du även testat FL så verkar du ha tillgång till både Pc och Mac.. Men som sagt.. Steget Garage Band till Logic Pro är enkelt och smidigt! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.