Jump to content
Annons

Irregular Lines


Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      4
    • 4
      5
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Irregular Lines

ARTIST/GRUPP: Straka

GENRE: Elektroniskt

LÅTLÄNGD: 3.14

KOMPOSITÖR: Martin Andersson

PRODUCENT: Martin Andersson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 (128 kbit)

STORLEK: 2.96

STATUS: (nästan) färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.demomusic.nu/download.php?id=3240

All kritik välkommen, gärna om mixen.

Redigerat av Straka
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

Basgången är genial!!!....den gör hela låten lixom. Plockade ut den....så enkel men så bra. 🙂

Gillar kombinationen bas/trummor....passar verkligen skitbra med det basljudet till de drum n´bass trummorna. 🙂

Lite för mkt synt flipp flopp dock för min smak...skulle vilja ha in en acke gura som spelade en melodi över allt detta. Du skulle nog kunna komprimera ljudet lite till för att få aningen fetare ljudbild. En annan önskan är att rösten i början återkommer i ett senare skede av låten....kanske t.om. med en annan fras. 🙂

Annars är det en skitbra idé men rösten som lixom sätter igång låten med frasen "I would like to take you on a strange journey" efter ett ganska sökande intro....lite ungefär som "here we go...." efter rösten sagt sitt. 😄

Bra jobbat du får en 4:a av mig!!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för kommentarerna 😳

djonas: ska prova att trycka ihop det hela en aning, blipp bloppandet får nog vara kvar dock... ackgura, hmmm det kanske kan funka. jag ska prova och se.

Egghuvud: Skitbra! det är precis sånt här jag vill veta... är de (virvel/hihat) för framträdande, vassa? Ska prova att softa till dem något. Jag tror att den slutar där... får fundera lite på det.

(e)quality: Tackar, det hela började med basen, ljudet är en preset i Ugos gratis vsti, Texture, som jag är väldigt förtjust i 🙂

Redigerat av Straka
Link to comment
Dela på andra sajter

gillar denna, lyssnat på den ett par ggr nu..väldigt enkel, lite drum n bass minimalistiskt..ger en skön stämning. i något skede blir jag dock lite irriterad på trummorna, gör mej nervös.. fast iofs ska jag precis resa iväg å panikpackar nu, så felet kanske inte ligger i trummorna. 😉

skulle gärna höra mera

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Hehe, gjorde en sökning för att se om det va nån här som hade gjort nån drum'n'bass, jag var visserligen ute efter att höra lite av det hårdare slaget, men detta gick ner det med 🙂

Vet inte om det spelar nån roll nu, men som sagt är hihatten lite hög och basen är underbar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, gjorde en sökning för att se om det va nån här som hade gjort nån drum'n'bass, jag var visserligen ute efter att höra lite av det hårdare slaget, men detta gick ner det med 😉

Vet inte om det spelar nån roll nu, men som sagt är hihatten lite hög och basen är underbar 🙂

Tack! Jag hade nästan glömt bort den här men det är aldrig försent att komma med kritik 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...