Anders F Postat 16 maj 2012 Postat 16 maj 2012 (redigerat) Hejsan Har fĂ„tt ett uppdrag med flera att kanske skriva en hockeylĂ„t. Den skall spelas nĂ€r laget kommer in pĂ„ isen, nĂ€r de gör mĂ„l ska en bit kunna spelas och det ska bli den officiella klacklĂ„ten. Jag skissade inett riff ikvĂ€ll som jag undrar vad ni tycker om. Detta Ă€r bara grundriffet, jag tĂ€nker mig en hey-kör pĂ„ 2:an o 4:an som klacken kan vara med pĂ„. Snutten ska vara introriffet till lĂ„ten, samt kunna spelas nĂ€r de gör mĂ„l. Deras önskemĂ„l Ă€r Ă€ven att det ska vara rockigt. Ăr detta medryckande o bra tycker ni i det Ă€ndamĂ„l jag beskriver? Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders Redigerat 16 maj 2012 av Gizmozis
ONSatan Postat 16 maj 2012 Postat 16 maj 2012 (redigerat) Riffet funkar! Dock, hur ska sÄngen gÄ? Jag gillar nÀr stÄplats sjunger med och det nÀstan blir en religös stÀmning pÄ lÀktaren. Praktexemplaret tycker jag Àr MFF's "à h vi Àlskar Malmö FF" som först kÀnns töntig men nÀr 10.000+ stÄr upp och sjunger (ofta över 20.000) sÄ fÄr man "GundestÄpÀls). Magiskt! Dvs, gÀrna tunga coola riff men viktigast Àr (enligt mig) nÄgot som folk sjunger med i och som gör att alla i stadion (som hejar pÄ hemmalaget) kÀnner kamplusta OCH vill krama om varandra! NÄgot som har med stadens signum, fördelar/nackdelar och laget att göra. Lyssna pÄ denna: http://www.youtube.com/watch?v=LujRPYG0wsY Nu senast mot HIF var det sjukt underbart att sjunga denna (den gÄr Ànnu saktare "live")! EDIT: Ja, detta Àr fotboll men som "inflyttad malmöit" gör det ont att prata hockey ftf, OCH, denna Àr ju sÀ jÀvla bra pÄ stadium!!!! Redigerat 16 maj 2012 av ONSatan
Jetblack Postat 17 maj 2012 Postat 17 maj 2012 (redigerat) Det riffet funkar definitivt! đ Men du borde lĂ€gga pĂ„ en orgel ocksĂ„, sĂ„ man fĂ„r den dĂ€r verkliga kĂ€nslan av 80-talshĂ„rdrock. Edit: UpptĂ€ckte precis att Malmö FF-lĂ„ten hade en sĂ„n orgel som jag tĂ€nkte pĂ„! Redigerat 17 maj 2012 av Jetblack
Anders F Postat 18 maj 2012 TrÄdstartare Postat 18 maj 2012 (redigerat) Tack för kommentarerna och tipsen! En tanke jag har nu Àr att ta in klacken i studion som fÄr lÀgga en hockeykör med samma melodislinga som orgeln nu spelar. Sedan ha nÄgon "löjlig" text emellan. Tror dock att det Àr bra att involvera fanklubben dÄ de redan kommer kunna lÄten nÀr den kommer ut i arenan. Your browser does not support the HTML5 audio tag Vad tror ni? MVH Anders Redigerat 18 maj 2012 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.