Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan

Har fÄtt ett uppdrag med flera att kanske skriva en hockeylÄt. Den skall spelas nÀr laget kommer in pÄ isen, nÀr de gör mÄl ska en bit kunna spelas och det ska bli den officiella klacklÄten.

Jag skissade inett riff ikvÀll som jag undrar vad ni tycker om.

Detta Àr bara grundriffet, jag tÀnker mig en hey-kör pÄ 2:an o 4:an som klacken kan vara med pÄ. Snutten ska vara introriffet till lÄten, samt kunna spelas nÀr de gör mÄl.

Deras önskemÄl Àr Àven att det ska vara rockigt.

Är detta medryckande o bra tycker ni i det Ă€ndamĂ„l jag beskriver?

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat (redigerat)

Riffet funkar!

Dock, hur ska sÄngen gÄ?

Jag gillar nĂ€r stĂ„plats sjunger med och det nĂ€stan blir en religös stĂ€mning pĂ„ lĂ€ktaren. Praktexemplaret tycker jag Ă€r MFF's "Åh vi Ă€lskar Malmö FF" som först kĂ€nns töntig men nĂ€r 10.000+ stĂ„r upp och sjunger (ofta över 20.000) sĂ„ fĂ„r man "GundestĂ„pĂ€ls). Magiskt!

Dvs, gÀrna tunga coola riff men viktigast Àr (enligt mig) nÄgot som folk sjunger med i och som gör att alla i stadion (som hejar pÄ hemmalaget) kÀnner kamplusta OCH vill krama om varandra! NÄgot som har med stadens signum, fördelar/nackdelar och laget att göra.

Lyssna pÄ denna:

http://www.youtube.com/watch?v=LujRPYG0wsY

Nu senast mot HIF var det sjukt underbart att sjunga denna (den gÄr Ànnu saktare "live")!

EDIT: Ja, detta Àr fotboll men som "inflyttad malmöit" gör det ont att prata hockey ftf, OCH, denna Àr ju sÀ jÀvla bra pÄ stadium!!!!

Redigerat av ONSatan
Postat (redigerat)

Det riffet funkar definitivt! 🙂 Men du borde lĂ€gga pĂ„ en orgel ocksĂ„, sĂ„ man fĂ„r den dĂ€r verkliga kĂ€nslan av 80-talshĂ„rdrock.

Edit: UpptÀckte precis att Malmö FF-lÄten hade en sÄn orgel som jag tÀnkte pÄ!

Redigerat av Jetblack
Postat (redigerat)

Tack för kommentarerna och tipsen! En tanke jag har nu Àr att ta in klacken i studion som fÄr lÀgga en hockeykör med samma melodislinga som orgeln nu spelar. Sedan ha nÄgon "löjlig" text emellan. Tror dock att det Àr bra att involvera fanklubben dÄ de redan kommer kunna lÄten nÀr den kommer ut i arenan.

Vad tror ni?

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.