Jump to content
Annons

night


Recommended Posts

Annons

Fick nästan lite Twinpeaks vibbar där ett tag när vispen kom på efter en 1 minut. Det är bra 😛 Mer skumma pads i bakgrunden och lite färre glada toner på pianot så skulle jag kunna gilla detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin melodi. Vad händer där i mitten?? Blir liksom helt tomt och man begriper ingenting (inte jag iallafall). Skön ljudbild annars. Trummorna är skitsköna tycker jag. Kanske byta ut basen mot en kontrabas?

Gnäll: Kunde varit tydligare och nogrannare spelat piano. Temapresentationen känns lite klent spelat. Du kan låta melodin ta för sig mycket mer tycker jag. Ska du t ex göra en liten drill eller liknande så gör den tydligt och ordentligt istället för så försiktigt som det är nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag är övertygad att en viss musik gör sig bättre nattetid,kanske inte på dansgolvet men efter alla intryck av dagen så kommer nå'n slags summering eller eftertanke om hur allt är....(OK, så är det för mig)....jag tror detta alster gör sig bättre på natten än på dagen...eller?

Tack för lyssning

zeblar: Twin Peaks 😛

ifransson: arbetsnamnet var vemod 😮😄, men jag tyckte det kändes för mycket som titel 😉 Tonen tror jag är ett D# på mitt midikeyboard som beter sig lite konstigt 😕

VacUm:Vad händer där i mitten?? Är det alldeles före sticket eller menar du själva sticket?

Javisst pianist.....men jag saknar den fundementala kordinationsfunktionen att spela på ett schysst sätt...men jag känner en del jag kan fråga om dom kan tänka sig att spela...för mig är ideér inget problem men när det kommer till instrumenthanteringen så skiter det sig allt som oftas 😕😄😄

Fortsätt att lyssna (helst på natten,men kanske funkar dagtid också 😛 )

Night

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag snackade om Twin Peaks i detta sammahang syftade jag på att det lät lite jazzigt och skumt... vilket jag gillar skarpt! Mer av detta och jag skulle bli glad. Vemodet finns där oxå givetvis. Lite sång på detta och det skullle bli riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint! Stämningsfullt. Får lite Jan Johansson-associationer. I min kassa anläggning låter ljudkvalitén förbluffande bra på piano och trummor. Måste fråga vad de är något? Gigastudio? Halion?? Temat är snyggt. Skulle vilja ändra sättningen till enbart piano och en ståbas, i alla fall förpassa synthen. Improvisationer på temat skulle passa bra och de behöver inte vara några ekvilibristiska bravurnummer.

Imponerande bredd i ditt musikskapande och det känns som du gör just den musik jag skulle vilja skapa men inte har förmågan till :rolleyes:😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för lyssning 😄

zeblar:när jag gjorde det här(night eller vemod) hade jag köpt en skiva med Lars Gullin en tid innan och förmodligen inspirerats av hans stora musik och där förekommer ju en del sax..men jag har varken riktig eller plug men vad tiden lider ska det vara en knastrig barytonsax som håller i melodin hade jag tänkt....

(e)qualitymusic:stora ord som får mig lätt generad då det är verkligen skiftande kvalitutta på alstrerna, ibland funkar det ibland inte...var glad att du inte hört det jag har lagrat på min hårddisk....grejor som aldrig kommer ut i cyberrymden 😛

kontrabas javisst...jag hade en kalasbas förrut innan giga studio rasade men det ser ut som jag inte ommer fortsätta med Giga, för mycket strul....pianot här lika väl basen är från Edirol superquartet som låter bra då och då men framförallt har jag laddat hem ett donaware Ambient reverb som suger kraften ur cpu:n men låter helt Ok.. 🙂

dede:ja dede natten har många skepnader....Jag har hört båda dina förut men jag lyssna igen och kanske inte så mycket Gentle Giant men Scanners ger mig bilder av en natt på en ödslig plats och vibbar av Vangelis 😆

Fortsätt lyssna

Night

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bra Karl. Skulle gärna höra dig lägga sång på den här också. Snyggt när basen börjar peta i sista tredjedelen av låten, skulle inte skada med lite mer sånt.

Tack för lyssningen, jag tror det blir för mycket med sång på detta ska försöka med sax istället 😄

Fortsätt lyssna

Night

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...