Jump to content
Annons

In fact It´s a gas


mickel

Recommended Posts

Har haft "Stones" som husgud ett bra tag nu. Sen jag föddes kanske.

Kolla in "Get yer ya ya´s out". Ett i mitt tycke det av de"största" live-albumen som någonsin bränts ner på vinyl. (Går bra att lyssna på cd också, dhuu). Charlie har en av sina nätter när han verkar vara besläktad med (Ja. Charlie Watts). Bill Wyman visar varför han på mitten (sent) 80-tal blev orättfärdligen utslängd ur bandet.

Mick Taylor och Keith!!!!!!!

Jag vet ej. Men jag blir på något sätt lycklig när jag hör dessa två människor ta vars en gitarr och försöka göra något.

Brian Jones!! RIP"

[EDIT]

Okej. JAGGER. Men det spelar väl inte så stor roll.

Redigerat av mickel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Katla (oregistrerad)

Här hemma är Brian Jones husgud tillsammans med John Lennon och Jean Michel Jarre. 😛

Jag har alltid gillat Stones bäst under tiden med Jones. Kan ha att göra med att han och jag delar intresset för lite udda instrument. 🙂 Mellotronspelandet på 2000 Lightyears From Home är ju inte av denna värld!

"Sun turnin' 'round with graceful motion

We're setting off with soft explosion

Bound for a star with fiery oceans

It's so very lonely, you're a hundred light years from home"

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Här hemma är Brian Jones husgud tillsammans med John Lennon och Jean Michel Jarre.  :rolleyes:

Jag har alltid gillat Stones bäst under tiden med Jones. Kan ha att göra med att han och jag delar intresset för lite udda instrument. 🙂 Mellotronspelandet på 2000 Lightyears From Home är ju inte av denna värld!

"Sun turnin' 'round with graceful motion

We're setting off with soft explosion

Bound for a star with fiery oceans

It's so very lonely, you're a hundred light years from home"

Ja. Men Mr. Jones är ju i en helt annan division (dimension). 🙂😛

OXYGENE! PLASTIC ONO BAND!

Plattor att bli lycklig till (för).

[EDIT]

Textraderna du så explicit citerar tycker jag visar på hur en människa med pennans makt kan sätta ens fantasi i rörelse. Tack för påminnelsen om "Their Satanic Majesties Request" Nu snurrar den. LP of course. 🙂

Har en hel del "obskyrt" material med "stenarna". Om nu någon skulla vara intresserad.

Redigerat av mickel
Link to comment
Dela på andra sajter

"Bränts ner på vinyl"???????????

Nån ny teknik igen som jag inte förstår..................

I övrigt håller jag med.

Och plussar på med Gimmie Shelter från Let it Bleed.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Ja. Men Mr. Jones är ju i en helt annan division (dimension).  🙂  😉

OXYGENE! PLASTIC ONO BAND!

Plattor att bli lycklig till (för).

[EDIT]

Textraderna du så explicit citerar tycker jag visar på hur en människa med pennans makt kan sätta ens fantasi i rörelse. Tack för påminnelsen om "Their Satanic Majesties Request" Nu snurrar den. LP of course.  😛

Har en hel del "obskyrt" material med "stenarna". Om nu någon skulla vara intresserad.

Jag har aldrig riktigt förstått varför Satanic Majesties är så utskälld. Den håller kanske inte så hög Stones-kvalité men väl hög och intressant kvalité i både produktion och experiment.

Själv letar jag febrilt efter Brian Jones soloplatta A Degree of Murder. Den finns på bootleg men den är skitsvår att få tag i... Tyvärr verkar det inte finnas några planer på att släppa den på nytt heller. Är det något du har?

Får kanske tipsa om The Brianjonestown Massacre! De lirar musik i stil med Stones 66-67. Mycket psykedelia och rätt skön rock. Mp3:or finns att ladda ner gratis och lagligt på deras hemsida:

http://www.brianjonestownmassacre.com/mp3.php

Får man tipsa om Their Satanic Majesties Second Request? 😛

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet ej. Men jag blir på något sätt lycklig när jag hör dessa två människor ta vars en gitarr och försöka göra något.

Kanske för att Du känner att det där fixar Du själv bättre! 😉

Givetvis är det så. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Har haft "Stones" som husgud ett bra tag nu. Sen jag föddes kanske.

Kolla in "Get yer ya ya´s out". Ett i mitt tycke det av de"största" live-albumen som någonsin bränts ner på vinyl. (Går bra att lyssna på cd också, dhuu). Charlie har en av sina nätter när han verkar vara besläktad med (Ja. Charlie Watts). Bill Wyman visar varför han på mitten (sent) 80-tal blev orättfärdligen utslängd ur bandet.

Mick Taylor och Keith!!!!!!!

Jag vet ej. Men jag blir på något sätt lycklig när jag hör dessa två människor ta vars en gitarr och försöka göra något.

Brian Jones!! RIP"

[EDIT]

Okej. JAGGER. Men det spelar väl inte så stor roll.

Så oerhört inspirerat att starta en hyllningstråd till ett av världens största band.

Och en liten R.I.P. (Finns det något mer menlöst och idiotiskt att skriva på ett forum än just "R.I.P." förresten? Vem bryr sig liksom?) fick du med också. Hoppas din önskan gör skillnad, så här 36 år senare.

Jag startar inom kort tråden "Mjölk - gott att dricka", missa inte den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog Stones coolaste platta är "Black and blue". Rätt utskälld av alla förståsigpåare, innehåller inga stora Stones-hits och kom väl typ 76 när dom inte var direkt i högform - men just därför är inte heller plattan sönderspelad i radio/TV/samlingsplattorm. Känns riktigt jammig och laidback med höjdare som Memory hotel, Hand of faith och Hot stuff - en av mina bästa C90-vänner sommaren '80 typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...