nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Reason sa: nattvaktaren sa: Hade inte Steve Hillage ett band som hette Synergy? System 7 va? Det var Gong jag tänkte på kom jag på. System 7 är ju hans nyare grejer.
bassman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Ledtråd 1: Berry Gordy startade bolaget och studion och namnet antyder att det spelades in hitlåtar där.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Tja... deras slogans var ju "The Sound of Young America" och "Hitsville USA", men det är inte det du far efter förstår jag?
bassman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Jo, det var nog inte krångligare än så. Reason får bli lekledare igen.
Reason Postat 2 mars 2005 Trådstartare Postat 2 mars 2005 En grupp i slutet av 70-talet gjorde plattor utan att sätt ut sina namn... Länge spekulerades det i engelsk press att de va Beatles som låg bakom gruppen, vilken?
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Tystnaden är kompakt. Beatles är för tråkiga, Reason. Ge oss en ledtråd.
Reason Postat 2 mars 2005 Trådstartare Postat 2 mars 2005 (redigerat) OK ledtråd Calling Occupants Of Interplanetary Craft Redigerat 2 mars 2005 av Reason
hackeman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Reason sa: En grupp i slutet av 70-talet gjorde plattor utan att sätt ut sina namn... Länge spekulerades det i engelsk press att de va Beatles som låg bakom gruppen, vilken? Klaatu?
Reason Postat 2 mars 2005 Trådstartare Postat 2 mars 2005 hackeman sa: Reason sa: En grupp i slutet av 70-talet gjorde plattor utan att sätt ut sina namn... Länge spekulerades det i engelsk press att de va Beatles som låg bakom gruppen, vilken? Klaatu? Äntligen en som kan googla 🙂 Bollen e din Hacke 😉
hackeman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Yazoo (med Vince Clarke och Alison Moyet) hade en låt som hette "Happy Happy People", men Vince hade tidigare gett ut den under annat artistnamn. Vilket?
hackeman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 (redigerat) nkai sa: OO? NOO. Kom igen nu, inga Yazoo-fantaster här? Denna är SVÅR att googla fram. 😉 edit: tar tillbaka det, det var inte så svårt.. edit2: Vince Clark-fantaster menar jag, snarare än Yazoo. Redigerat 2 mars 2005 av hackeman
hackeman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Haha.. samma klase läsare i tråden de senaste 5 minuterna. Sitter ni alla och googlar?
Kiefz Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 hackeman sa: Haha.. samma klase läsare i tråden de senaste 5 minuterna. Sitter ni alla och googlar? lirar poker och väntar allmänt på nästa fråga.. inte en jävla aning på denna 😉
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Är "Happy Happy People" släppt av ett annat Vince Clarke-projekt? Officiellt? Nyhet för mig.
hackeman Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 (redigerat) nattvaktaren sa: Är "Happy Happy People" släppt av ett annat Vince Clarke-projekt?Officiellt? Nyhet för mig. Officellt nog för att ha funnits med på en Vince Clark samlingsplatta (ledtråd #1). edit: Tyvärr Danny... Redigerat 2 mars 2005 av hackeman
hackeman Postat 3 mars 2005 Postat 3 mars 2005 (redigerat) nattvaktaren sa: Hacke, du är ute och cyklar. För du vet alltid bäst? edit: någon annan som har en bättre gissning? Redigerat 3 mars 2005 av hackeman
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 3 mars 2005 Postat 3 mars 2005 hackeman sa: nattvaktaren sa: Hacke, du är ute och cyklar. För du vet alltid bäst? edit: någon annan som har en bättre gissning? Jag är bara lite förvånad. Att Vince Clarke släppte skivor mellan Depeche och Yazoo i annat namn borde jag känna till, men detta är en nyhet för mig. Berätta nu!
hackeman Postat 3 mars 2005 Postat 3 mars 2005 nattvaktaren sa: Berätta nu! Ok. Destin Fragile är svaret. Du får väl googla runt och se om jag har rätt eller fel. 😛
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 3 mars 2005 Postat 3 mars 2005 hackeman sa: nattvaktaren sa: Berätta nu! Ok. Destin Fragile är svaret. Du får väl googla runt och se om jag har rätt eller fel. 😛 Fel. Vince Clarke är inte inblandad i den låten, som för övrigt är ett av många spår på en av de många tribute-plattor som gjorts. Bakläxa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.