Jump to content
Annons

Dåligt ljud vid inspellning


stern

Recommended Posts

Nyligen köpt Audiofile 2496 ljudkort. Använder Cubese 5 , Windows 7. Fungerar att spela in på två separata kanaler via mixerbord, och lyssna,

men det låter överstyrt. Har ställt in i Devices setup och VST Connections. Vilka inställningar har jag glömt. Har inaktiverat det andra ljudkortet.

Provat alla tänkbara inställningar på mixerbordet.(Mackie)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur ser vågformen ut på audiospåret? Är den tillplattad i topparna eller ser den ut som den borde? Det kan ju vara så, att du har skruvat upp master-regeln i Cubase för högt, så att ljudkortet inte kan hantera nivån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa höj buffersizen också och kolla om det hjälper.

Tack för förslag. Signalen från datorn var kopplad till mixern 13/14. Reglen stod på noll. När jag spelade in med micken så lät det som ljudet va spräkt vid uppspelning.

Testade igen, tog ut sladdarna som kom från datorn och var kopplade i mixern 13/14 då blev det rätt. Vet inte varför det blev så, jag trodde jag skulle koppla så. Får hitta en annan koppling på lyssningen i mixern. Ett bra föslag, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...