Mufflonfar Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Är nybörjare inom området så "bear with me"! Har problem med att spela in ljudet från min Line 6 UX2 till Cubase 5 dock är detta problem endast i ett utav mina projekt. Jag kan med andra ord spela in precis som vanligt i alla projekt jag arbetar med förutom ett, i detta projekt får jag ingen respons alls från Cubase. I Pod farm ser allt ut som precis som vanligt hela tiden men i Cubase-projektet i fråga funkar det inte. Antar att jag har råkat komma åt något slags snabbkommande eller liknande men jag har letat väldigt mycket i Cubase och hittar inte problemet. Hoppas någon av er kan hjälp mig att komma ifrån detta helt otroligt frustrerande problem! Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Testa att lägga upp en bild så försöker jag mig på en lösning 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mufflonfar Postat 19 april 2012 Trådstartare Dela Postat 19 april 2012 Testa att lägga upp en bild så försöker jag mig på en lösning 🙂 Så nu har jag iallafall lyckats bifoga bilderna som filer, hoppas det är så man ska göra. 😛 Tack förresten för att du försöker hjälpa till! 🙂 Skulle det vara något mer specifikt du vill se bild på så ordnar jag det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niklas J Blixt Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Kan vara att du har lyckats ändra någon inställning i VST connections som du kommer åt om du tycker F12 tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mufflonfar Postat 19 april 2012 Trådstartare Dela Postat 19 april 2012 Kan vara att du har lyckats ändra någon inställning i VST connections som du kommer åt om du tycker F12 tror jag. Du hade helt rätt! Gick in på VST connections>inputs>audio device, här ändrade jag från "not connected" till "ASIO UX2". Sen funkade det helt som vanligt igen. Tack för hjälpen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niklas J Blixt Postat 19 april 2012 Dela Postat 19 april 2012 Du hade helt rätt! Gick in på VST connections>inputs>audio device, här ändrade jag från "not connected" till "ASIO UX2". Sen funkade det helt som vanligt igen. Tack för hjälpen! 🙂 Alltid kul när man kan hjälpa till 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 20 april 2012 Dela Postat 20 april 2012 Skönt att det var så enkelt. Ändrade trådtiteln så andra kan få nytta av innehållet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.