Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Är nybörjare inom området så "bear with me"!

Har problem med att spela in ljudet från min Line 6 UX2 till Cubase 5 dock är detta problem endast i ett utav mina projekt.

Jag kan med andra ord spela in precis som vanligt i alla projekt jag arbetar med förutom ett, i detta projekt får jag ingen respons alls från Cubase.

I Pod farm ser allt ut som precis som vanligt hela tiden men i Cubase-projektet i fråga funkar det inte. Antar att jag har råkat komma åt något slags snabbkommande eller liknande men jag har letat väldigt mycket i Cubase och hittar inte problemet. Hoppas någon av er kan hjälp mig att komma ifrån detta helt otroligt frustrerande problem!

Tack på förhand!

Annons
Posted

Testa att lägga upp en bild så försöker jag mig på en lösning 🙂

Så nu har jag iallafall lyckats bifoga bilderna som filer, hoppas det är så man ska göra. 😛

Tack förresten för att du försöker hjälpa till! 🙂

Skulle det vara något mer specifikt du vill se bild på så ordnar jag det!

post-30471-0-62264000-1334867670_thumb.jpg

post-30471-0-83683600-1334867681_thumb.png

Posted

Kan vara att du har lyckats ändra någon inställning i VST connections som du kommer åt om du tycker F12 tror jag.

Du hade helt rätt!

Gick in på VST connections>inputs>audio device, här ändrade jag från "not connected" till "ASIO UX2". Sen funkade det helt som vanligt igen.

Tack för hjälpen! 🙂

Posted

Du hade helt rätt!

Gick in på VST connections>inputs>audio device, här ändrade jag från "not connected" till "ASIO UX2". Sen funkade det helt som vanligt igen.

Tack för hjälpen! 🙂

Alltid kul när man kan hjälpa till 🙂

  • Gilla 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.