Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har försökt få trummorna att låta djupare och echo/delay men vet inte hur man gör i EQ. Detta kanske är en dum fråga som många redan vet, men jag har försökt nu i timmar och har fortfarande inte lyckats. Tacksam för svar

/Nybörjare

Annons
Postat

Kan du utveckla va du menar med deeper? Har du någon låt som du skulle kunna ange som exempel? Använder du en trummplugg, i så falla vilken?

Postat (redigerat)

Echo/Delay går inte att göra med EQ utan det finns dedikerade Delay pluggar i logic varav en heter Echo men även Tape Delay , Stereo Delay , Delay Designer etc etc.

Vill du ha delay på din kanal lägger du helt enkelt på en delay plugg på kanalen.

Ett bra tips om du vill lära dig hur logic fungerar är att läsa manualen.

Redigerat av Piccazzo
Postat

"Djupare" trummor för mig innebär för mig i regel att de är mindre "träiga" och "hårda". Testa att sänka 3-5db med ett brett Q-värde (1-0.7 kanske) runt 500hz och se vad du tycker. Akta dig för att ta livet ur trummorna dock, då mycket av kärnan också finns i detta område.

mvh Jon

Postat

Utan att helt veta vad du åsyftar så kan ju pillande med virvel gå lång väg. Om du inte vill ha det som Phil Collins anno-85. Kanske boosta virvel runt 200 Hz och lägga på ett hall-reverb som effect-send (på virvel)? Bosta kick runt 60-80 Hz, skär i lägre mellanregister 300-600 Hz på denna. Sedan hänger det ju på så mkt annat. Framför allt vad det är för trummor du pratar om och har spelat in - eller inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.