Jump to content
Annons

Problem med DSP:n på EMU 1820M


Finn

Recommended Posts

Har en liten fråga om det fler som har haft problem med DSP effekterna till sitt 1820m kort? När jag använder dem i ett projekt så börjar det bara att spraka efter ett tag. Jag använder Nuendo 2 om det kan ha något med saken att göra. Problemen började efter att jag av misstag inte bouncad i realtid. I manualen så står det att dessa effekter endast kan bouncas i realtid men jag tycker ju inte att det skall går sönder bara för att man gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror inte dsp'n har 'gått sönder' för att du bouncade. Manualen syftar nog på att mjukvaran inte är kapabel att göra en korrekt bounce om den inte görs i realtid.

Jag har ingen förklaring till varför dina dsp-pluggar börjat spraka, men när jag själv testade att köra 1820's dsp-pluggar i Cubase tyckte jag det var lite buggigt. Fick konstiga fördröjningar på inserts osv. Mitt tips är att låta bli pluggarna till dess EMU tagit fram stabilare mjukvara. Alternativt köra dom ifrån EMUs mixer (för mig har det funkat bra).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt att ifall man använder EMU's DSP effekter i ett program som använder extra buffrar utöver den latencyn du ställt in på ljudkortet, så kan det strula. Testa att klicka i lower latency i Nuendo ifall den funktionen finns.

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...