Jump to content
Annons

Locig 9 +Lion+ samplingsljud


Tomas Lindberg

Recommended Posts

Hej

Jag sitter och gör reklammusik och har precis uppdaterat min iMac med lion och senaste logic.

Det som då har hänt är att ett samplingsprogram som heter Scandinavian Roots vol1. inte fungerar.

Jag laddar in ljuden genom EXS24 men det är helt dött finns inget ljud.

Är det någon mer som har råkat ut för liknande vad det gäller uppdatering av mac och logic?

på den äldre versionen (logic 8 och snowleopard) fungerade allt klockrent.

Eller är det någon inställning man måste göra för att få det att fungera?

Häls. Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då måste EXS24 ha tappat bort var den ska leta efter samplingarna. Kan du inte posta en skärmdump på hur EXS24 ser ut när du klickat upp något av instrumenten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också suttit och vänt ut och in på problemet idag... Kan inte fatta vad det kan vara. Funkar ju fint på iMacen som INTE har Lion, men på min mbp, är det lögn i h-vete att få igång det hela...

I editorn är det bara ett utropstecken efter varje sampling och det är en ruta som säger att den inte kan hitta samplingen, fast den ligger där. Har det med att göra àtt dom ligger som wav-filer, att det kan vara det som fuckar upp det?

Link to comment
Dela på andra sajter

I editorn är det bara ett utropstecken efter varje sampling och det är en ruta som säger att den inte kan hitta samplingen, fast den ligger där.
Prova att köra upp patchen i Instrument editor och ladda om någon/några av samplingarna i patchen.

Se om den vaknar till liv då typ "Aha, oj var det här wav-filerna låg?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade exakt samma problem. Kopierar in texten från tråden där jag beskriver problem med min iMac och hur jag löste dessa. Länk till orginaltråden: http://forum.studio....__fromsearch__1

Har också löst problemet med att EXS24 inte hittade vissa ljudfiler. Provade först att göra en ny indexering via https://discussions....tart=0&tstart=0 och välja bort "Library" i Spotlight genom att lägga till "Library-katalogen" som Spotlight inte söker igenom. Efter 5 minuter tog jag bort densamma i Spotlight, varpå Spotlight indexerar allt som finns i "Library mappen" på nytt. Min TimeMachineBackup från iMac 2008 innehöll av för mig en outgrundlig anledning inte vissa ESX24 filer. Så, jag installerade allt enligt bild:

047e8.jpg

2,5 timmar senare är allt som det skall vara på min nya iMac 2011 (Mid).

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm nu har jag försökt att göra den där Spotlight grejen men det händer ingenting, har prövat flera gånger.

Installera om Logic enligt bilden jag bifogat så löser sig förhoppningsvis ditt problem.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är inte alls dum Tomas. Jag installerade Logic Studio från DVD-skivor. Antar att du installerar från AppStore.

Installera de samplingar som saknas eller kör helt enkelt in allt utom Logic Pro & MainStage Essential Content så bör alla dina samplingar vara tillbaka. Har ingen aning om vad Logic Pro & MainStage Additional Content innehåller men den informationen kan du säkert söka upp vid behov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...